kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
در حمایت از ملت مظلوم فلسطین

دانشجویان انگلیسی سفیر اسرائيل را از دانشکده اقتصاد لندن بیرون انداختند

یک وب‌سایت عبری گزارش کرد، سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس برای سخنرانی به دانشکده اقتصاد لندن رفته بود اما حامیان فلسطین نه تنها اجازه سخنرانی ندادند بلکه وی را فراری دادند.

 

سرویس خارجی-

فعالیت‌های ضد صهیونیستی در اقصی نقاط جهان روز به روز بیشتر می‌شود و این مسئله حتی به کشورهای حامی اسرائیل نیز رسیده است. در این راستا، «زیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس سه شنبه شب به دانشکده اقتصاد لندن رفته بود تا سخنرانی کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت عبری «والا»، اما وی با تشدید اعتراضات حامیان فلسطین نه تنها موفق به سخنرانی نشد بلکه ناچار شد از این دانشکده فرار کند. ویدئویی که از این اتفاق منتشر شده، نشان می‌دهد هوتوولی با کمک محافظانش از سالن بیرون می‌آید و با سرعت هر چه تمام‌تر سوار بر خودرو می‌شود تا سریع از محل دور شود. تظاهرکنندگان در محل همچنان علیه سفیر رژیم صهیونیستی شعار می‌دادند و تعدادی از محافظان هوتوولی به کمک نیروهای امنیتی در تلاش برای آرام کردن آنها بودند.
همچنین درحالی که روز سه شنبه «سامح شکری» طی سخنانی در یک‌اندیشکده آمریکایی، اقدام برخی کشورهای عربی در امضای توافق‌های عادی‌‌سازی با رژیم صهیونیستی را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد که «این توافق‌نامه‌ها یک تحول مثبت برای تشویق اسرائیل و فلسطین به باز کردن درها و رفع ایده تهدید متبادل» است، شماری از مردم این کشور در اقدامی نمادین نشان دادند که در کنار قضیه فلسطین باقی می‌مانند.
روزنامه «القدس العربی» در این خصوص نوشت: «شماری از فارغ‌التحصیلان دانشکده دارو‌سازی مصر در شهر «دهب»، به عنوان همبستگی با آرمان فلسطین، پس از روبه رو شدن با شماری از گردشگران اسرائیلی در یک قایق تفریحی توریستی در مصر، آهنگ و ترانه معروف فلسطینی «أنا دمی فلسطینی» (من خونم فلسطینی است) را پخش و با آن همخوانی کردند.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوی از این همخوانی دانشجویان مصری را منتشر کردند که همگی، همصدا این ترانه معروف را می‌خواندند. امری که موجب شد در نهایت، گردشگران اسرائیلی این مکان را ترک کنند. دهب نام شهر و شهرستانی در استان جنوب سیناء مصر است و از جاذبه‌های گردشگری مصر به شمار می‌رود و گردشگران اسرائیلی اغلب به آن سفر می‌کنند. انتشار این ویدئو با استقبال کاربران عرب سایر کشورهای عربی همراه شد و نشان داد که مردم کشورهای عربی بر خلاف برخی حاکمان خود، همچنان برای آرمان فلسطین ارزش قائل هستند و با هرگونه عادی‌‌سازی با رژیمی اشغالگر و جعلی مخالفند.
به گفته دانشجویان مصری، داستان از آن‌جا شروع شد که آنها در حال سفر به شهر سیاحتی دهب بودند که با دو نفر از فلسطین اشغالی برخورد کردند. زمانی که از یکی از آنها سؤال می‌شود که اهل کجاست، به طرف دیگر شبه جزیره سینا اشاره می‌کند و می‌گوید: «اسرائیل». همین امر جرقه آغاز این اقدام نمادین دانشجویان مصری می‌شود.
به گفته این دانشجویان‌ها هدف از این اقدام، مجبور کردن گردشگران اسرائیلی به ترک محل و ترک سفر دریایی بوده که در این امر موفق هم شدند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با بازنشر این ویدئو، نوشتند که اقدام این دانشجویان خودجوش و نمادین بود و با این کار خود نشان دادند که ملت‌های عرب مخالف عادی‌‌سازی روابط با اشغالگران هستند.
ضعف اسرائیل در زمینه سایبری
خبر دیگر اینکه، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت با انتشار گزارشی از اظهارات مقامات این رژیم نوشت که اسرائیل آمادگی مقابله با خطر حملات سایبری را ندارد.
بر اساس این گزارش، «آویو کوخاوی» رئیس‌ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست، اعتراف کرد: «مهم‌ترین تهدید فراروی اسرائیل در این مرحله حول محور حملات سایبری علیه مؤسسات و تأسیسات اقتصادی و مدنی است.»
به نوشته این روزنامه عبری‌، وی درخصوص پیامدهای منفی این حملات که می‌تواند به فلج شدن و اختلال در بسیاری از سیستم‌ها و نهادها منجرشود (همان‌طور که اخیراً در بیمارستان «هیلل» اتفاق افتاد_ هشدار داد. در همین راستا، «گیل شوواد» مدیر شرکت آمریکایی اسرائیلی «Check Point» که یک شرکت نرم‌افزاری است هشدار داد که «اسرائیل آمادگی مقابله با این حملات در سطح مورد نیاز، به ویژه در زیرساخت‌هایی مانند سیستم آب و غیره را ندارد.»
بنا بر این گزارش، هشدارهای شوواد با گزارش منتشر شده توسط «بازرسی کل» فلسطین اشغالی درخصوص خطر حملات الکترونیکی بر روند فعالیت مؤسسات مدنی و اقتصادی که تقریباً به طور کامل به سیستم‌های فناوری وابسته هستند، مطابقت دارد. در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه»
(Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار‌داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است. چند روز پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، در کمتر از یک هفته دو حمله هکری جداگانه انجام داده‌اند. در حمله نخست سه شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هک کردند و در حمله دوم، سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی را هک کردند.