kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

«فومیو کیشیدا» رسماً نخست‌وزیر ژاپن شد


رئیس‌حزب لیبرال دموکرات ژاپن، پس از آنکه حزبش اکثریت را در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان به دست آورد، رسماً از سوی پارلمان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور مورد تأیید قرار گرفت.
«فومیو کیشیدا»، رئیس‌حزب لیبرال دموکرات ژاپن، پس از آنکه حزبش اکثریت را در انتخابات مجلس نمایندگان در ۳۱ اکتبر – 9 آبان به دست آورد، روز چهارشنبه رسماً از سوی پارلمان به عنوان نخست‌وزیر ژاپن مورد تایید قرار گرفت. در رای‌گیری دیروز کیشیدا توانست ۲۹۷ رای مثبت پارلمان را به دست آورد.
گفتنی است، کیشیدا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به‌عنوان وزیرامور خارجه ژاپن فعالیت داشته‌است. او عضو مجلس نمایندگان و رئیس‌شورای تحقیقات سیاستگذاری حزب لیبرال دموکرات بود. او در انتخابات رهبری ۲۰۲۱ حزبش پیروز شد و به عنوان صدمین نخست‌وزیر ژاپن جانشین «یوشیهیده سوگا» شد، یوشیهیده که در انجام وعده‌هایش و مقابله با شیوع ویروس کووید-19 موفق نبود.
به گزارش ایسنا، ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که موضع اساسی دولت کیشیدا این است که با دقت به حرف‌ها [و خواسته‌های] مردم گوش دهد و به سرعت سیاست‌هایی را برای رفع نگرانی‌های آنها در مورد ویروس کرونا، بهبود وضع اقتصادی و بحران در مورد وضعیت بین‌المللی پیگیری کند.