kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* درود و رحمت الهی به بزرگ‌مرد جهان اسلام امام امت وقتی فرمود: اسرائیل این غده سرطانی باید از بین برود. خیلی‌ها فکر می‌کردند مگر شدنی است ولی با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی بر همگان آشکار شد که نه تنها می‌شود بلکه باید بشود تا جهان آرامش را تجربه کند و تا این غده سرطانی محو نشود، شیطان بزرگ نیز سر جایش نمی‌نشیند. حالا دیگر همه می‌دانند تمام تنش‌ها از لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و... زیر سر این جرثومه فساد و تباهی است و راهی جز نابودی آن وجود ندارد.
علیمردانی- تهران
* شجاعت و مدیریت انقلابی و همه‌جانبه نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی باید سرمشق و الگوی مدیریتی تمام مدیران و مسئولین قرار بگیرد.
4821---0911
* پیروزی‌ اخیر دلیرمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن آمریکایی‌ها در ربودن نفتکش حامل نفت ایران در دریای عمان جای تبریک دارد.
7087---0903
* روزنامه‌های زنجیره‌ای با بی‌توجهی به مصالح و منافع ملی تیتر می‌زنند و با این کار خود موجب خوشحالی دشمنان می‌شوند. روزنامه کدام کشور را سراغ دارید که اقدام به بزک کردن دشمن آن کشور بکند و ادعای میهن‌پرستی نیز داشته باشد.
3107---0903
* آمریکای جهانخوار مگر تعهد سرش می‌شود که بخواهد به ما تعهد بدهد. با توجه به تجربیات 4 دهه گذشته و خباثت‌های آنها نباید به وعده‌هایشان توجه کرد. آنها به هیچ صراطی مستقیم نیستند و صرفا به دنبال مطامع خویشند. به هیچ‌وجه نباید فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی متوقف شود. باید به غنی‌سازی خود ادامه دهیم و اگر غربی‌ها مشتاقند بیایند و بخرند؟!
بیگی
* نمایندگان مجلس، شورای شهر و شهردار به طور فصلی و سرزده از سطح شهر و میادین تره‌بار بازدید کنند تا با وضعیت شهروندان اقشار کم درآمد بیشتر آشنا شوند. چند روز قبل یک جلسه مهم اقتصادی دولت در یکی از میادین میوه‌ و تره‌بار و پس از سرکشی به وضعیت مردم صورت پذیرفت. این نوع کارها به نفع مردم و خود مسئولان است.
9554---0901 و 4001---0910
* بسیاری از کالاهای انبار شده در انبار سازمان اموال تملیکی که از سیمای جمهوری اسلامی نشان داده شد از پول این مردم تهیه شده فلذا باید نتیجه برخورد دولت و قوه قضائیه با قاچاقچیان کالا و... سر سفره مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه دیده شود.
8313---0919
* از دولت و قوه قضائیه درخواست می‌شود به مسئله‌ گرانی‌های سازمان یافته ورود و دست‌های نامرئی دخیل در گرانی‌ها را قطع کنند. رب گوجه، پنیر، روغن طی همین چند ماه اخیر برخی بیشتر از صددرصد افزایش قیمت یافته‌اند. بازنشستگان و کسانی که با حداقل‌های درآمد یک میلیون و کمتر و بیشتر چگونه قادرند دخل و خرجشان را مدیریت کنند؟!
3156---0912
* از وزیر جهاد کشاورزی درخواست می‌شود با نظارت و برآوردهای دقیق علمی مانع دلال‌بازی افراد از خدا بی‌خبری شوند که با رصد نیازمندی‌های مردم قیمت بازار را به دست می‌گیرند. الآن که فصل سیب‌زمینی است و کمبود آن در میادین میوه و تره‌بار کاهش یافته چرا باز هم با رشد قیمت مواجه است؟!
1466---0993
* بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی فقط مجازند برای بیمه تکمیلی به جبر، بیمه «آتیه‌سازان» وابسته به این سازمان شوند و این نوع بیمه شامل بسیاری از امکانات از جمله هزینه دارو و ویزیت پزشکان نمی‌شود و از مبالغ پرداخت شده‌ای که فاکتور آنها ارائه می‌گردد مقدار و درصد قابل توجهی به بیماران دارای بیمه تکمیلی برگشت داده نمی‌شود. چرا؟!
2143---0913
* تعزیرات حکومتی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را به دلیل گرانفروشی 300 میلیارد تومان جریمه کرده است. برای بازگرداندن پول مردم هم تدبیری بشود.
7987---0912
* دولت به دست فروشان و کارگران ساختمانی کارت فعالیت بدهد تا زیرنظر دولت با کد فعالیت در مکان‌های خاص با پشتیبانی و نظارت دولت به کار خود ادامه دهند و با آموزش‌هایی، رتبه‌بندی شوند.
0685---0916
* حال که مترو پردیس به مرحله اجرایی رسیده پیشنهاد می‌شود تا شهر دماوند ادامه پیدا کند تا ترافیک سنگین مدخل ورودی شهر دماوند مرتفع بشود.
9284---0912
* سه سال قبل از بانک ملی رفسنجان مبلغ 70 میلیون وام کشاورزی گرفتم با توجه به ورود هوای گرم در اردیبهشت همان سال و از بین رفتن محصول قرار شد سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی بخشیده شود ولی حالا بانک اصرار بر دریافت کل وام با سود و جریمه دیرکرد آن دارد. و اظهار می‌دارد باید 130 میلیون تومان یکجا به بانک برگردانید! از مسئولین امر به ویژه وزیر جهاد کشاورزی درخواست مساعدت دارم. بسیاری از بانک‌ها 20 درصد اصل وام را دریافت و بقیه را قسط‌بندی می‌کنند ولی بانک ملی زیربار
نمی‌رود.
نظری- رفسنجان
* قوه قضائیه باید برای جلوگیری از ارسال پیام‌های تکراری از طریق اپراتور ایرانسل به گوشی تلفن همراه شهروندان اقدامی بکند. در هر دوره هزینه زیادی برای ما محاسبه و دریافت می‌شود.
9535---0936
* دانش آموزان پایه اول و دوم دبستان نمی‌توانند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. از طرفی واکسینه هم نشده‌اند. بنابراین با بازشدن مدارس احتمال زیادی وجود دارد که مبتلا به بیماری کرونا بشوند.
2986---0915
* برای ثبت نام دخترم در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری و انتقال از آموزش شبانه به روزانه اقدام کردم پس از کلی دوندگی و ثبت‌نام، حال تماس گرفته‌اند و اظهار می‌دارند امکان ندارد و باید مجددا به شبانه بروند چرا از ابتدا این را نگفتند و ما را این قدر معطل کردند؟
اسماعیلی
* به اطلاع مسئولین وزارت بهداشت در تهران می‌رسانم در اورژانس علوم پزشکی اصفهان حقوق نیروهای شرکتی به درستی ادا نمی‌شود به عنوان مثال حق مسئولیت و حق تعطیلی کادر پرداخت نمی‌شود. چرا؟
8288---0935
* در تاریخ 1400/8/16 به مرکز انتقال خون وصال شیرازی مراجعه کردم که قسمت پذیرش و پزشکی که داوطلبان اهدای خون را معاینه می‌کرد یک نفر بود و این امر موجب ازدحام جمعیت در سالن انتظار شده بود. جا دارد با توجه به کمبود خون در بیمارستان، این نقیصه
(ناکافی بودن تعداد کارکنان) برطرف شود.
امیرحسین بسطامی
* چند روز قبل یک کیلو میوه خریدم. از آنجا که به وزن آن ظنین شدم. بسته میوه را در یک مغازه دیگر وزن کردم حدود 350 گرم کمتر بود در چنین مواقعی چه مرجعی به این گونه تخلفات رسیدگی می‌کند؟
1833---0912
* از دولت مردمی درخواست می‌شود با توجه به گرانی‌ها و تورم فکری به حال ما افراد بی‌بضاعت بکند. یارانه‌ ما را افزایش دهد یا سبد کالایی برای ما درنظر بگیرد.
سیار- روستای سادات محله لاهیجان