kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور به‌عنوان رئیس ‌سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب شد

شورای ‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اکثریت آراء حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور را به‌عنوان رئیس‌جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب کرد.

شورای‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با 9 رأی موافق از 14 رأی اخذشده، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور را به‌عنوان منتخب خود برای ریاست بر این سازمان، جهت تنفیذ محضر مقام معظم رهبری معرفی کرده‌اند که مورد تنفیذ معظم‌له نیز قرار گرفته است، بنابراین حکم رئیس‌ جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌زودی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد شد.
به گزارش تسنیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش درباره روند انتخاب رئیس‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفته بود: در مورد بیش از 14 نفر از افراد معرفی‌شده بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و پس از جمع‌بندی‌های کلی، گزینه‌ها و نظرات را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتیم و از نظرات ایشان هم استفاده کردیم.
رئیس ‌شورای ‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزوده بود: ما برای انتخاب افراد معیارهایی را مدنظر داشتیم که معیار اول برای ریاست سازمان، انتخاب فردی تحول‌خواه است؛ در این مدت گفت‌وگوهایی با بسیاری از افراد شاخص و صاحب‌نظر درباره انتخاب ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم که عموماً جملگی این دریافت را داشتند که سازمان نیازمند یک تحول عمیق و جدی است.
شورای‌عالی نخستین رکن این سازمان است که اعضای آن مرکب از 15 نفر از وزرا و شخصیت‌های علمی و فرهنگی است که با حکم مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) منصوب می‌شوند و عبارتند از: 5 نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی به‌انتخاب مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و 10 نفر متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس ‌شورا)، وزیر امور خارجه، رئیس‌ سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ‌سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، رئیس‌ جامعهًْ‌المصطفی(ص) العالمیه و رئیس‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.
پیش از این ریاست سازمان را ابوذر ابراهیمی ترکمان به‌عهده داشت و حجت‌الاسلام ایمانی‌پور معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی وی بود.
ایجاد و گسترش شناخت، علاقه و باور نسبت به اسلام ناب، انقلاب اسلامی، مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی در جوامع دیگر به‌منظور گسترش پرتوِ اسلام و تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی، دینی و معنوی اهداف اصلی مأموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تشکیل می‌دهد.
مأموریت‌های سازمان نیز عبارت است از: مدیریت و راهبری ِروابط فرهنگی بین‌المللی و سیاست‌گذاری، هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به‌منظور تحقق اهداف نظام در این روابط.