kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
رئیس ‌سازمان غذا و دارو:

ارز ۴۲۰۰ تومانی دست کسانی افتاده که دارو را آزاد محاسبه کرده و پولش را از مردم گرفتند

معاون وزیر بهداشت و رئیس‌سازمان غذا و دارو گفت: ما موظفیم که حتما ارز ۴۲۰۰ تومانی که با این تحریم‌های ظالمانه درحال تامین آن هستیم را به دست مردم برسانیم، در حالی که شاهدیم که به دست افرادی افتاده که کالا و دارو را با ارز آزاد محاسبه کردند.

به گزارش وبدا، بهرام دارایی درخصوص مطلب عنوان شده مبنی بر اینکه سازمان غذا و دارو هیچ علاقه‌ای ندارد که رانت دارو را از بین ببرد، گفت: در مورد موضوع مطرح شده درخصوص یکی از مدیران دارویی سازمان باید بگویم که این مدیر در حدود ۲۰ سال پیش در سازمان غذا و دارو مشغول به کار بوده است و البته طوری در موردشان صحبت کردند که گویا الان هم در این سازمان در سمت مدیریت عالی مشغول به کارند، در حالی که تاکید می‌کنم که این واقعیت ندارد و مدیر مورد اشاره در حال حاضر در این سازمان فعالیتی ندارد.
دارایی با بیان اینکه برای این اظهارات و ادعا باید شاهد و استدلال خود را بیان کنند، افزود: جای سؤال است با توجه به اینکه سیستم ما درحال اجرای برنامه‌های خود می‌باشد، چه نتیجه‌ای گرفته‌اند که عدم علاقه سازمان غذا و دارو به از بین بردن رانت دارو را مطرح کرده‌اند؟ ضمن اینکه مطلبی را که گفته‌اند مربوط به سالیان پیش است و یک نوع نقض غرض و مغالطه است. وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت در این خصوص گفت: ما موظفیم که حتما ارز ۴۲۰۰ تومانی که حق ملت است و ما با این تحریم‌های ظالمانه درحال تامین آن هستیم را به دست مردم برسانیم، در حالی که متاسفانه شاهدیم که به دست افرادی افتاده که کالا و دارو را با ارز آزاد محاسبه کردند و پولش را از مردم گرفتند، حتما پیگیر این موضوع هستیم و باید آنها را به مردم و مراجع ذی صلاح معرفی کنیم.
رئیس‌سازمان غذا و دارو ادامه داد: مسلما افرادی که این کارها را کرده‌اند نگران و ناراحت شدند و تلاش‌هایی می‌کنند که حاشیه ‌سازی کنند و افکار عمومی را از اصل موضوع منحرف کنند درحالی که قول می‌دهیم ما تا آخر کار پیگیر هستیم و این کار را به سرانجام خواهیم رساند.
دارایی بیان داشت: در واقع رانت و فساد یعنی اینکه شما ارز ۴۲۰۰ تومانی را بگیرید و کالا را با چند برابر قیمت ارز آزاد در اختیار تولید‌کننده و مصرف‌کننده قرار دهید و از جوابگویی نیز فرار کنید و از آنطرف هم به سیستم‌های نظارتی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حمله و تهمت بزنید تا جهت افکار عمومی را منحرف کنید. این جواب نمی‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حقوق مردم را بازگردانیم و این گرانی را از دوش مردم برداریم.