kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
بخور و بخواب ممنوع شد

10 فرمان ژاوی سرآغازی برای موفقیت در بارسلونا

 

پس از اخراج سریع دو عضو کادر پزشکی بارسلونا توسط ژاوی، او برای بازیکنانش قوانینی با 10 بند را در نظر گرفته و همگی موظف به تبعیت از آنها هستند.
مراسم معارفه ژاوی هرناندز به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال بارسلونا چند روز پیش در ورزشگاه نیوکمپ با حضور 10 هزار هوادار برگزار شد و سپس در نشستی خبری، کاپیتان سابق آبی‌‌اناری‌ها برنامه‌های خود را برای هدایت تیم بحران‌زده کاتالونیا تشریح کرد.
یکی از موضوعاتی که ژاوی روی آن تاکید داشت، وضع قوانین و دستورالعمل‌های جدید در رختکن بود. ژاوی تاکید داشت که باید نظم و انضباط به بارسا برگردد و بازیکنان متوجه شوند که برای چه تیمی بزرگی بازی می‌کنند.
ژاوی صبح روز سه‌شنبه رسما کارش در بارسا را شروع کرد و پس از جلسه با بازیکنان در رختکن، اولین جلسه تمرینی را برگزار کرد. این مربی اسپانیایی قصد ندارد هیچ زمانی را برای ایجاد تغییرات قابل توجه در ساختار بارسلونا هدر دهد و در اولین تصمیمش به عنوان سرمربی بارسلونا دو نفر از اعضای دپارتمان فیزیوتراپی را از این باشگاه کنار گذاشت.
بارسلونا حالا با ژاوی وارد مرحله تازه‌ای شده و قوانین جدیدی در تیم وضع شده است. نشریه آاس پرده از دستورالعمل 10 بندی سرمربی جدید آبی اناری‌ها برداشت.
زمان حضور بازیکنان در تمرینات
بر اساس قانون جدید ژاوی، همه بازیکنان باید یک ساعت و نیم قبل از شروع تمرین در کمپ خوان گامپر حاضر شوند. در چند سال اخیر بازیکنان بارسا معمولا نیم ساعت یا بیست دقیقه قبل از شروع تمرین به کمپ می‌آمدند ولی حالا با ژاوی شرایط متفاوت است. تمرین ساعت 11 شروع می‌شود و بازیکنان موظفند ساعت 9.30 خود را به کادر فنی معرفی کنند.کنترل ورود بازیکنان نیز بر عهده کارلس ناوال، سرپرست قدیمی و باتجربه بارسلوناست.
زمان ورود کادر فنی و اعضای تیم پزشکی و تدارکات به محل تمرین
ژاوی برای دستیارانش نیز قانون مشخصی وضع کرده است. مربیان بارسا و اعضای تیم پزشکی و تدارکات باید دو ساعت قبل از شروع تمرین یعنی ساعت 9 در کمپ خوان گامپر حاضر باشند. هدف این است که هنگام ورود بازیکنان، همه چیز برای تمرین مهیا باشد.
صرف ناهار در مجموعه ورزشی باشگاه
دیگر صرف ناهار اختیاری بازیکنان به تاریخ پیوسته و ژاوی همه را موظف کرده است تا در کمپ باشگاه ناهار را صرف کنند. همه چیز باید تحت نظارت او و متخصصان تغذیه بارسلونا باشد. ژاوی معتقد است نظارت بر تغذیه می‌تواند در کاهش مصدومیت‌ها موثر باشد.
عدم چشم پوشی روی بی‌انضباطی‌ها
ژاوی در بارسلونا کار زیر نظر فرانک رایکارد و پپ گواردیولا را تجربه کرده است. اولی مربی‌ای بود که معمولا روی بی‌انضباطی‌ها چشم می‌بست و همین قضیه باعث شد تا عنان کار در فصل 08-2007 از دست او خارج شود و بارسا فصلی بسیار بد را پشت سر بگذارد. در نهایت نیز او از بارسا اخراج شد هرچند افتخارات زیادی برای این باشگاه کسب کرده بود. در عوض اما
پپ گواردیولا به سختگیری معروف بود. ژاوی از دومی الگو گرفته و قصد ندارد به سادگی از روی هیچ بی‌انضباطی‌ای عبور کند.
وضع جرایم انضباطی جدید
ساده انگاری و بخشش در بارسلونا نیز به اتمام رسیده است. پس از جدایی لوئیس انریکه در سال 2017 و در دوران حضور ارنستو والورده، کیکه ستین و رونالد کومان، دیر آمدن و تاخیر در تمرینات معمولا با جریمه مواجه نمی‌شد یا جرایمی سبک برای بازیکن در نظر گرفته می‌گرفتند ولی ژاوی قوانینی جدید وضع کرده است. جرایمی که پلکانی بالا خواهند رفت.برای تاخیر اول 100 یورو، تاخیر دوم 200 یورو، تاخیر سوم 400 و همین‌طور بالاتر. در دوران لوئیس انریکه بازیکنی بود که 6 هزار یورو به خاطر تاخیر در تمرینات جریمه شده بود!
حضور به موقع در منزل، دو روز قبل از هر بازی
ژاوی به بازیکنان بارسا گفته است که 48 ساعت قبل از هر بازی، اجازه شب‌نشینی ندارند. میهمانی‌های شبانه ممنوع است و باید سر وقت به خانه بروند. این موضوع برای ژاوی غیر قابل بحث است و همه باید آن را رعایت‌ کنند.
خوب تمرین کنید، بازی خواهید کرد
ژاوی معتقد است که برای حضور در ترکیب ثابت یک مسابقه، عملکرد بازیکن در تمرینات شرط اصلی خواهد بود. در واقع اگر بازیکنی در تمرینات خوش بدرخشد، مزد آن را با حضور در ترکیب اصلی خواهد گرفت. در بارسلونای او هیچ بازیکنی به صرف نام و اعتبارش بازی نخواهد کرد.
کنترل روی زندگی شخصی بازیکنان
بازیکنان خارج از زمین فوتبال آزادند تا زندگی خود را داشته باشند اما نه زندگی‌ای که به فوتبال شان ضربه بزند. دیگر زمان سفرهای میان هفته غیر فوتبالی تمام شده و بازیکن اجازه ندارد در طول یک فصل فوتبالی، سفرهای هوایی تفریحی یا کاری طولانی داشته باشد. از این پس همه چیز باید با اجازه ژاوی باشد.
ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی پرخطر
ژاوی با ورزش‌هایی چون موج سواری یا استفاده از دوچرخه برقی مخالف است. این ورزش‌ها ممکن است باعث مصدومیت‌های جدی برای یک فوتبالیست شوند. در صورت مشاهده بازیکنی از بارسا که چنین فعالیت‌های ریسکی را انجام می‌دهد، به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.
برای دیگران الگو باشید
بازیکنان اعضای حیاتی باشگاه هستند و باید برای دیگران الگو باشند. باید رفتاری خوب و برخوردی مناسب با هواداران داشته باشند و در سفرهای تیم نیز باید از قوانین باشگاه تبعیت کنند.