kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
رئیس ‌بنیاد مسکن کشور:

عملیات جهش تولید مسکن کشور در 20 روز آینده آغاز می‌شود

رئیس‌ بنیاد مسکن؛ با بیان اینکه عملیات جهش تولید مسکن در ۲۰ روز آینده در کشور آغاز می‌شود گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است.

 


اراک-خبرنگار کیهان: 

 اکبر نیکزاد در سفر یک روزه خود به استان مرکزی؛ در جمع خبرنگاران از جهش تولید مسکن در ۲۰ روز آینده در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید سالانه در کشور یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.
 وی افزود: در راستای تسریع این جهش جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ هماهنگی‌های لازم با بانک‌های عامل صورت گرفت و وزارت راه نیز برای تامین زمین برای شهرهای اقدام خوبی انجام داده و ظرف چند روز آینده ابلاغ وام‌های مربوط به بانک‌های عامل انجام می‌شود و زمین‌ها در شهرهای زیر
۱۰۰ هزار نفر به بنیاد تحویل داده می‌شود.
رئیس‌بنیاد مسکن در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: ثبت‌نام در تعدادی از شهرها شروع شده و در باقی شهرها نیز ظرف چند روز آینده شروع می‌شود و نهایتا لیست متقاضیان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد و برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز وزارت راه و شهرسازی ورود می‌کند. نهایتا ظرف ۲۰ روز آینده شاهد عملیاتی شدن جهش تولید مسکن در سراسر کشور خواهیم بود.
نیکزاد گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته، پروانه‌های ساختمانی مورد نیاز نیز توسط شهرداری‌ها با ۳۰ درصد تخفیف صادر می‌شود و برای کمک به شهرداران و جبران این تخفیفات برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط وزیر راه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با نظام مهندسی سراسر کشور نیز توسط وزیر راه هماهنگ شده که ۵۰ درصد تخفیف به تعرفه‌های نظام مهندسی برای واحدهایی که در این طرح ساخته می‌شوند تعلق بگیرد که این در حقیقت کمک قشر مهندس کشور به خانه‌دار شدن مردم است.
نیکزاد گفت: در جلساتی که با دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شده هماهنگی لازم انجام شده و ما تقریبا برای عملیاتی کردن جهش در تولید مسکن مشکل خاصی نمی‌بینیم و ظرف یکی دو هفته آینده این مهم عملیاتی می‌شود.