kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

روایتی متفاوت از دوران دفاع مقدس در «مثبت نگاتیو»(اخبار ادبی و هنری)

شبکه مستند رسانه ملی ضبط فصل جدید دو برنامه «نگاتیو» و «مثبت نگاتیو» را در یکی از سوله‌های اداری و انبار شهرک سینمایی ایران آغاز کرده است.


برنامه «مثبت نگاتیو» شبکه مستند سیما گفت‌وگومحور است و به مسائل زمان جنگ و موضوعاتی که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده و یا بعد از جنگ مطرح شده است می‌پردازد.
سعید صفار مدیر طرح و برنامه در‌باره ساختار برنامه «مثبت نگاتیو» گفت: ساخت «مثبت نگاتیو» از برنامه‌ای با عنوان «نگاتیو» الهام گرفته است، «نگاتیو» یک میان برنامه 10 دقیقه‌ای است که از حدود یک سال گذشته روی آنتن شبکه مستند سیماست و تصاویر کمتر دیده شده از هشت سال دفاع مقدس با موضوعات متفاوت را به تصویر درمی‌آورد.
دراین برنامه تصاویری پخش می‌شود که ممکن است بینندگان بارها آن را در قاب تلویزیون مشاهده کرده باشند اما اطلاعات دقیقی از آن ندارند از این رو کارشناس برنامه در‌باره آن اطلاعاتی به مخاطبان می‌دهد.
مجموعه برنامه «نگاتیو» به نوعی تقویم تاریخ جنگ است که به معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های دوران جنگ تحمیلی همچون شهید اسماعیل دقیقی، شهید ولی‌الله فلاحی، آیت‌الله طالقانی، شهید صیاد شیرازی، شهید یوسف کلاهدوز و...می‌پردازد و درخصوص عملیات‌های زمان جنگ آنان توضیحاتی ارائه می‌کند.
از آنجایی ‌که این برنامه مخاطبان فراوانی داشت، عوامل ساخت تصمیم گرفتند برنامه‌ای جامع‌تر با محور و بازخوانی هشت سال دفاع مقدس تهیه کنند تا به مباحث اصلی و موضوعاتی که بعد از اتمام جنگ کمتر به آن پرداخته شده اختصاص داده شود و با صراحت لهجه آن را بیان کند.
فصل سوم برنامه «نگاتیو» به‌ زودی پخش می‌شود.