kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

گزارش فاکس‌نیوز از بحران تأمین کالا در آمریکا و تورم 200 درصدی اقلام مصرفی

شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در گزارشی با اشاره به وقوع «بحران در زنجیره تامین کالا» در آمریکا اعلام کرده برخی اقلام مصرفی شاهد تورم 50 تا 200درصدی است.

 

سرویس خارجی-

بحران در زنجیره تامین کالا در آمریکا چند هفته‌ای می‌شود که مورد توجه رسانه‌های آمریکایی است طوری که برخی رسانه‌ها و مقامات سابق و کنونی این کشور در مورد تبعات ادامه این بحران هشدار داده‌اند. شبکه تلویزیونی« فاکس نیوز» نیز طی گزارشی اعلام کرده بحران زنجیره تامین کالا در آمریکا بر کسب و کارها تاثیر منفی گذاشته و باعث افزایش تورم، کمبود یا نایابی برخی اقلام مورد نیاز شده چرا که اختلال پیش آمده در زنجیره تامین، در کنار قوانین دست و پاگیر مربوط به واکسیناسیون اجباری و کمبود نیروی کار، همه در کنار هم باعث شده‌اند صنایع و کسب و کار‌های کوچک مانند اغذیه فروشی‌ها در آمریکا روز‌های دشواری را سپری کنند.
در ادامه گزارش فاکس نیوز آمده: «بهای اقلام خوراکی مانند پیتزا در نیویورک به دلیل تورم اخیر و اختلالی که در زنجیره تامین اقلام به وجود آمده، گران‌تر شده است و این افزایش قیمت برخلاف رویه‌های قبلی، به صورت مداوم و مکرر روی می‌دهد و صاحبان این کسب و کار‌ها مدام مجبور به تغییرِ بهای درج شده در منوی خود می‌شوند. صنایع کوچک این افزایش قیمت‌ها را به مصرف‌کننده منتقل می‌کنند؛ برخی اقلام مصرفی در صنایع و کسب و کار‌های کوچک از 50تا 200 درصد افزایش بها را تجربه می‌کنند و این در حالی است که فقط مسئله گران شدن اقلام نیست و مایحتاج عمومی در برخی شهر‌ها به دلیل اختلالی که در زنجیره تامین در این کشور ایجاد شده است، اصلا یافت نمی‌شود.»
 به گزارش واحد مرکزی خبر این گزارش می‌افزاید: «اجباری شدن واکسیناسیون هم برای کسانی که مایل به حضور در مراکزی مانند رستوران‌ها و کافه‌ها هستند باعث شده این کسب و کار‌های کوچک در پذیرش مشتری به دشواری‌های عمده‌ای برخورد کنند و این موضوع باعث سردرگمی در میان کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود و در کنار همه این مشکلات، کمبود نیروی کار نیز باعث شده این کسب و کار‌های خرد یا به افزایش ساعات کاری یا فشار کاری بر سایر کارکنان روی بیاورند و در مواردی نیز برخی کسب و کار‌ها ناچار به تعطیل کردن فعالیت‌های خود شده‌اند.»
شروط کروز برای استقلال تگزاس
خبر دیگر از آمریکا اینکه سناتور معروف جمهوری خواه
ضمن تأکید بر حمایتش از باقی ماندن تگزاس در چارچوب آمریکا درباره اینکه در چه شرایطی از جدایی این ایالت حمایت می‌کند توضیحاتی ارائه کرد.
«تد کروز»، نماینده ایالت «تگزاس» در مجلس سنای آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه  «تگزاس اِی‌اَنداِم» در پاسخ به سؤال یکی از حاضران گفت: تگزاس در حال حاضر نیروی باورنکردی برای جلوگیری از سقوط آمریکا به پرتگاه و حفظ آمریکا در مدار ارزش‌هایی است که این کشور را ساخته است. نیوزویک نوشته اما سناتور آمریکایی در این سخنرانی اشاره کرده که در صورتی که روال امور عوض شوند، نظر او هم تغییر خواهد کرد.
اسلام هراسی
خبر دیگر اینکه بر اساس تحقیقی که نتایج آن اخیرا منتشر شده، اکثریت مسلمانان آمریکایی با اسلام هراسی در این کشور مواجه هستند. در گزارشی که نشریه «هافینگتون پست» درباره اسلام هراسی منتشر کرده، آمده: «بیش از دو سوم مسلمانان آمریکایی به طور شخصی دست کم یک بار در زندگی خود با اسلام هراسی
مواجه شده‌اند. این تحقیق از 1123مسلمان آمریکایی در سرتاسر این کشور و در زمستان گذشته انجام شده و هدف آن ارزیابی تاثیر اسلام هراسی بر رفتار و رویکردها بوده تا دیدگاهی در این زمینه ایجاد شود که چگونه سیاست‌های ایالتی و فدرال که به صورت نامتناسب مسلمانان را هدف قرار‌داده، بر  سلامتی اجتماعی، روانی و عاطفی آنها تاثیر گذاشته است. در این تحقیق انجام شده، تقریبا تمامی شرکت کنندگان- 98 درصد- گفته‌اند که معتقدند اسلام هراسی در آمریکا وجود داشته و 95 درصد نیز گفته‌اند که این موضوع چالشی در کشور به شمار می‌آید.همچنین 94 درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که اسلام هراسی بر سلامت روانی و عاطفی آنها تاثیر گذاشته است.،«ایلهان عمر» نمایند دموکرات ایالت مینیاپولیس آمریکا نیز در پیامی در توئیتر به حجم وسیع اسلام هراسی در آمریکا اشاره کرد و این موضوع را دلخراش توصیف کرد.