kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

سوختگی کودکان یمنی با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی

 

ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه باعث خلق تراژدی وحشتناکی در یمن شده و انتشار تصاویر چهار کودکی که در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شده و به سرطان مبتلا شده‌اند نمایش اوج این توحش است.
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با به راه‌انداختن جنگی دریمن بزرگترین جنایت بشری چند دهه اخیر را مرتکب شد. مردم یمن در حالی هفتمین سال جنگ را پشت سر می‌گذرانند که نشانه‌های این جنایت در
جای جای یمن آشکار است و کمتر خانواده‌ای پیدا می‌شود که طعم خشونت و جنایت بن سلمان را نچشیده باشد. کودکان یمنی بزرگترین قربانی این جنگ نابرابر و وحشیانه هستند. ائتلاف سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه که از کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا دریافت می‌کند اقدام به کشتار مردم یمن می‌کنند.
در سال 2015 یک خانواده یمنی در استان صعده قربانی این سلاح‌ها شده است. خبرگزاری تسنیم در گزارشی آورده که چهار کودک یک خانواده در نتیجه حملات سعودی‌ها دچار سوختگی شدید و سرطان شده‌اند.
به دنبال این جنایت، این کودکان به دلیل محاصره یمن راهی برای معالجه و درمان نداشته و همچنان با این مصیبت دست به‌گریبان هستند این کودکان در سال 2015 در نزدیکی خانه خود مورد حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفتند.
خروج خانواده‌های افسران ائتلاف از مأرب
از سوی دیگر، ده‌ها نفر از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن، خانواده‌های خود را از مأرب خارج کردند. منابع آگاه به پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گفتند که محل استقرار خانواده‌های افسران دولت مستعفی در منطقه «المجمع الحکومی»
(سرای دولتی) بوده است.
این منابع تأکید کردند، این خانواده‌ها از مأرب به سمت گذرگاه «شروره» واقع در مرزهای عربستان منتقل شدند. این در حالی است که صدها نفر از خانواده‌های فرماندهان وابسته به دولت مستعفی در اردوگاه‌های آوارگان مأرب حضور داشتند و ریاض از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد. انقلابیون یمن موفق شده‌اند که بیشتر مناطق استان مارب را آزاد کنندو شهر مارب در صورت آزادی به معنای شکسته شدن ستون فقرات ائتلاف سعودی
خواهد بود.
در همین ارتباط، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک عملیات غافلگیرانه در شرق استان «الجوف» تا مناطق صحرایی در شمال استان انجام دادند. نیروهای صنعا در این عملیات موفق شدند آخرین خطوط دفاعی نیروهای وابسته به دولت مستعفی در این منطقه را بشکنند تا به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.
منابع آگاه تأکید کردند، نیروهای صنعا با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.