kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

اخبار کوتاه اجتماعی

 

جلوگیری۹۰ درصدی واکسیناسیون
از موارد ابتلای شدید به کرونا در ایران
ایرنا- عضو کمیته علمی کشوری کووید-۱۹ اظهار داشت: نتایج اولیه مطالعات انجام شده در ایران نشان می‌دهد واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا که منجر به بستری می‌شود، ۹۰ درصد کارایی داشته است. همچنین واکسیناسیون انجام شده در کشور در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا حدود ۸۴ درصد کارایی داشته است. مسعود یونسیان افزود: توقع داریم که قدرت بازدارندگی در مرگ از ۹۰ درصد هم بیشتر باشد اما مقدار دقیق آن الان مشخص نیست و نیاز به جمع‌آوری داده‌های بیشتری داریم.
ارسال گزارش تخلف 4 سازمان و وزارتخانه
درباره اجرای قانون هوای پاک
میزان- معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بررسی‌های سازمان بازرسی درباره اجرای قانون هوای پاک حاکی از آن است که بسیاری از تکالیف قانونی اجرا نشده است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت و وزارت نیرو به لحاظ ترک فعل و عدم انجام وظایف قانونی به عنوان متخلف شناخته و به هیات تخلفات نهاد ریاست جمهوری معرفی شده‌اند.
حداقل زمان برای تزریق دُز اضافه
28 روز پس از دُز دوم است
حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: حداقل زمان برای تزریق دُز اضافه، 28 روز پس از دُز دوم است که بر اساس استراتژی‌های کشور، می‌تواند متغیر باشد.
اکثر اقدامات تهیه ۱۱۰ اتوبوس جدید در دوره قبل
و تکمیل آن در شورای جدید بود
ایسنا-رئیس‌ شورای شهر تهران درخصوص اظهارنظر علیخانی عضو سابق شورای شهر تهران درباره اینکه اکثر اقدامات ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان در دوره گذشته انجام شده بود گفت: تقریبا درست است زحمت این کار را آقای مناف‌هاشمی کشیده بودند و مراحل آن را دنبال کردند که ما هم از دوستان تشکر می‌کنیم. البته گیر اصلی ورود این اتوبوس‌ها باقی مانده بود که در این دوره حل و فصل شد؛ در مرحله دوم نیز ۶۵ دستگاه دیگر وارد خواهد شد و همچنین مقرر شده است دو هزار دستگاه اتوبوس باز‌سازی شود.
ارائه کارت واکسن کرونا از اول دی
برای اعزام به خدمت الزامی است
ایسنا- رئیس‌ سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: کلیه مشمولان اعزام به خدمت از یکم دی ماه ۱۴۰۰ برای پذیرش در مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح ملزم به ارائه کارت تزریق واکسن کرونا هستند، در غیر این صورت در یگان‌های آموزشی پذیرش نمی‌شوند.