kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
به دلیل لجاجت دولت قبل با خانه‌سازی برای مردم

200 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام مانده است!

 


وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام است، گفت: بنا داریم در نهضت ملی مسکن از تجربه خوب مسکن مهر که مزیت‌های خوبی نیز داشته است استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رستم قاسمی با‌اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات پیشین در ساخت مسکن، اظهار داشت: بنا داریم در نهضت ملی مسکن از تجربه خوب مسکن مهر که مزیت‌های خوبی نیز داشته است استفاده کنیم، معایب آن را نیز در نظر بگیریم و بتوانیم روند بهتری را شکل دهیم.
وی با یادآوری اینکه حدود 200 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که اتمام آنها در دستور کار قرار دارد،‌ افزود: در قانون جهش تولید مسکن فرصت بسیار خوبی در اختیار کسانی که صاحب مسکن نیستند، قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی با ‌اشاره به این‌که همزمان با ورودم به وزارت راه سیاست ایجاد بانک زمین را ابلاغ کردم، ‌افزود: طبق آمار اکنون اراضی موجود حدود 900 شهر شناسایی شده‌ است. پیشتر باید در پرونده‌ها به دنبال زمین‌های موجود می‌گشتیم، اما امروز در یک سامانه شفاف اطلاعات زمین، محدوده و کاربری آن  در دسترس قرار دارد و تا یک ماه آینده بانک زمین در کل کشور تکمیل
می‌شود. 
وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ما زمین را واگذار می‌کنیم و زمین برای همه متقاضیان پیش‌بینی شده است. تا امروز که ثبت‌نام برای حدود 500 شهر در سامانه آغاز شده است، نزدیک به
900 هزار نفر ثبت‌نام  کرده‌اند. ساخت مسکن جدید متقاضی محور است، و در هر شهر هر چه قدر متقاضی وجود داشته باشد، به آن مقدار واحد مسکونی ساخته می‌شود  و برای ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی بر اساس پیش‌بینی‌ها، تأمین زمین انجام خواهد شد.
گفتنی است، دولت تدبیر و امید وعده داد که واحدهای باقیمانده از مسکن مهر را تکمیل می‌کند اما عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی آن دولت که در جلسه رای اعتماد قول داده بود مسکن مهرهای باقیمانده را تکمیل کند، به دلیل لجاجت‌های جناحی و بکارگیری طرح ضد مردمی «نساخت مسکن دولتی»، اهتمامی به تکمیل این واحدها نداشت و بعد از او هم اراده عملی برای اتمام طرح مسکن مهر به وجود نیامد.