kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

خواندنی از ورزش ایران

 

*حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان محمدرضا فضلی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون اسکیت منصوب کرد.دوره ریاست ۴ ساله بهمن محمدرضایی تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید و وزیر وقت فریبا مددی را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرده بود. مددی با حفظ سمتش به عنوان نایب‌رئیس‌زنان فدراسیون بدمینتون به این فدراسیون آمده بود که طبق اساسنامه جدید حضور همزمان در دو سمت غیر قانونی است. البته مددی در دور دوم ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون اسکیت نیز برای این پست ثبت‌نام کرد.علاوه‌بر فریبا مددی، قدرت جمشیدیان، بهروز حیدرزاده، حسین خیری نیا فیروزجاه، علیرضا روستاکاری، رضا شجیع، محمد عجم خراسانی نقندر، محمود علیزاده، سارا فرشتیان، ابوالفضل مجیدی، علیرضا نصیری و مجید هنرجو نیز برای احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت ثبت‌نام کرده‌اند.
*در جریان برگزاری نخستین نشست هیات رئیسه فدراسیون هندبال آسیا میترا نوری به عنوان رئیس‌کمیته توسعه انتخاب شد.میترا نوری در حال حاضر عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال ایران است و پیش از این و از سال 2013 میلادی عضو کمیته توسعه فدراسیون هندبال آسیا بوده است.با اعلام فدراسیون هندبال، میترا نوری نخستین زن در آسیا است که عهده‌دار ریاست یکی از کمیته‌های کنفدراسیون هندبال آسیا می‌شود. وی همچنین جوان‌ترین رئیس‌کمیته فدراسیون هندبال آسیا نیز به شمار می‌رود. پیش از این نیز علیرضا پاکدل رئیس‌فدراسیون هندبال ایران به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال آسیا انتخاب شده بود.
*علیرضا مختاری، نایب قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب وزنه پس از انتشار مطلبی در فضای مجازی علیه بهمن رضایی، رئیس‌انجمن و سرمربی پیشین تیم ملی پارادوومیدانی از تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به مدت ۶ ماه از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان برای شرکت در مسابقات داخلی و خارجی محروم شد.در حکم ابلاغ شده به وی ۶ ماه محرومیت تعلیقی نیز در نظر گرفته شده که این محرومیت در صورتی قابل اجراست که مختاری در یک سال پس از پایان محرومیتش، مجددا مرتکب تخلف شود.علیرضا مختاری در واکنش به حکم ابلاغ شده از سوی فدراسیون تاکید کرد که نسبت به این حکم اعتراض دارد و اعتراض خود را نیز به فدراسیون اعلام کرده است.