kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

وزیر کشور: استاندار جدید مرکزی برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌های بومی و محلی تلاش کند

وزیر کشور گفت: تامین امنیت سرمایه‌گذاری عامل مهم جذب سرمایه‌گذار اقتصادی است و در کنار آن اقتصاد مردم محور گام نخست در دستیابی به توسعه پایدار به شمار می‌رود.


اراک- خبرنگار کیهان:

 احمد وحیدی در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی در اراک، اظهار کرد: شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگان و تامین امنیت سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی از عوامل مهم توسعه و رفع منابع تولید و مشکلات کشور به شمار می‌رود و استاندار جدید باید این مسائل را مد نظر داشته باشد.
وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور باید برای صنایع بزرگی همچون هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی و تقویت صنایع زیر دستی در کارسازی و توسعه خوشه‌های صنعتی نیز در دستور کار قرار گیرد. وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اقتصاد مردم‌محور گام نخست در دستیابی به توسعه پایدار است. در همین راستا باید به تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور نیز توجه کرد و دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای رفع موانع و حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی با هدف تقویت نرخ بهره‌ وری به کار می‌گیرد.
 وی تاکید کرد: استانداران و تمام مدیران دولتی باید در این راستا گام بردارند و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری را در عرصه اقتصادی، تحقق بخشند.
 وزیر کشور اظهار کرد: مطالبه کارگر بدون توجه به اصل بهره‌وری اقدام درستی نیست، بنابراین اصلاح فرهنگ کار ضروری است و باید بر تقویت انگیزش و وجدان کاری و عوامل تولید توجه جدی شود
 وی خاطرنشان کرد: استاندار جدید مرکزی، باید برای به کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود  بومی، محلی و به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها تلاش کند و مشارکت مردم را در اولویت قرار دهد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:
مردم نباید قربانی منافع شخصی
و مصلحت‌های حزبی شوند
 نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: منافع شخصی مصلحت‌های حزبی نباید منافع مردم و نظام را تحت تأثیر قرار دهد و یا نادیده گرفته شود.
  آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در این آیین اظهار کرد: هرگونه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی در جهت اعتلای انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف انقلاب شکوهمند، گناهی نابخشودنی است. 
وی افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای پیشبرد اهداف انقلاب در استان و کشور باید در دستور کار مدیران قرار گیرد و همه باید برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کنند و راهی را که امام برای ما ترسیم کرده، برای عظمت جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار در منطقه و صحنه‌های بین‌المللی پیگیری کنیم.
 وی بیان داشت: استاندار جدید از همه ظرفیت‌های موجود استان برای توسعه و رشد اقتصادی استان استفاده کند، زیرا  استان مرکزی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری از ظرفیت خوبی برخوردار است.
لازم به ذکر است که فرزاد مخلص الائمه به عنوان استاندار جدید مرکزی معرفی شد.