kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
رئیس کميسيون کشاورزي مجلس:

طرح امنيت غذایی برای اجرا درکشورآماده شده است

رئیس کميسيون کشاورزي، آب، منابع‌طبيعي و محيط‌زيست مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس شورای اسلامی طرح امنيت غذايي را در قالب ۱۵ ماده برای اجرا درسراسرکشورآماده کرده است.

 

شهرکرد- خبرنگار کیهان:

محمدجواد عسکري در جلسه شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اینکه در طرح امنيت غذايي، دستگاه‌هاي اجرايي مکلف به اجرا و عملياتي کردن بندهاي آن شده‌اند، اضافه کرد: همچنین به صادرات محصولات کشاورزي از زمان کشت تا برداشت توجه شده است. عسکري تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي در يک دهه اخير، عنوان سال‌ها را در حوزه‌هاي اقتصادي نام‌گذاري فرموده‌اند اما در اين سال‌ها به اهداف مورد نظر ایشان مانند جهش توليد، رونق توليد و شعار امسال با عنوان توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها توجهي نشده است. وي با‌ اشاره به ظرفيت کشور و چهارمحال و بختياري براي توسعه گلخانه‌ها و ايجاد فضاهاي توليدعنوان داشت: بايد صادرات توليدات کشاورزي در دستور کار قرار گيرد و سطح گلخانه‌ها به 250 هکتار افزایش یابد.
عسکري با اظهار این مطلب که ايران در جنگ تمام‌عيار اقتصادي قرار دارد اعلام کرد: تحريم‌هاي ظالمانه استکبار جهاني عليه جمهوري اسلامي ایران۳۰ درصد در بروز اين مشکلات اثر داشته و بقيه ناشي از سوءمديريت‌ها است.
وی توسعه کشاورزي چهارمحال و بختياري را نيازمند مديريت منابع آب دانست و اظهار داشت: توسعه جنگل‌ها و اجراي طرح‌هاي آبخيزداري در اين استان از لازمه‌هاي گذر از بحران بي‌آبي است. وی رفع مشکل گازرسانی به گلخانه‌ها و تسهیلات بانکی را نیز امری ضروری دانست.