kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

ازدواج در خراسان رضوی 7/1 درصد افزایش یافت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: آمار ثبتی وقایع ازدواج در این استان از ابتدای سال جاری ۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:

 محمد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگاران, افزود: ۱۰.۶ درصد کل ازدواج‌های کشور با ۳۱ هزار و ۷۲۱ واقعه در هفت ماهه نخست امسال در این استان به ثبت رسیده‌ است و خراسان رضوی پس از تهران در این شاخص جایگاه دوم را دارد.
وی اضافه کرد: ۴۵ درصد ازدواج‌های استان متعلق به مشهد است و از مجموع ازدواج‌های استان ۱۴ هزار و ۱۱۸ واقعه در مشهد به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد نسبت به هفت ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است.
نخعی خاطرنشان کرد: پس از مشهد، شهرستان‌های نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه به ترتیب بالاترین میزان ازدواج‌های ثبت شده استان را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در همین مدت ۱۲ هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۸۷ واقعه ثبت شده در سامانه جامع کشوری ازدواج و طلاق نیز به خراسان رضوی تعلق داشته است که بیش از ۱۰ درصد طلاق‌های کشور را شامل می‌‌شود. نخعی با‌اشاره به کاهش ۳۸ درصدی میزان طلاق در شهرستان‌های خواف و تایباد در هفت ماهه منتهی به مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: بیشترین میزان طلاق استان به ترتیب در شهرستان‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه ثبت شده است که میزان آن یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ۵۸ درصد طلاق‌های استان شامل هفت هزار و ۷۷ واقعه در مشهد ثبت می‌شود که این زنگ هشداری برای این کلانشهر مذهبی است و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کلاس‌های مشاوره، آگاهی زوجین را قبل از اقدام به ازدواج و همچنین قبل از درخواست طلاق افزایش داد.