kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

حمله بزرگ سایبری به 9 شرکت مهم بین‌المللی؛ 380 سازمان و نهاد آمریکایی هدف قرار گرفتند

 

سرویس خارجی-
در ادامه حملات سایبری در جهان رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند این بار 9 شرکت و نهاد مهم بین‌المللی هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. در این حملات 380 سازمان و نهاد آمریکایی نیز هدف حمله بوده‌اند. علیه صهیونیست‌ها هم حملات سایبری جدیدی صورت گرفته است.
ماهیت جنگ‌ها در دوران جدید عوض شده و به گفته کارشناسان، جهان بعد از این شاهد افزایش گسترده حملات سایبری از سوی مهاجمین ناشناس با پرچم‌های دروغین خواهد بود.
در همین راستا طی دو سال گذشته هکرها بسیاری از نهادها و سازمان‌های مهم آمریکا را نیز هدف حملات سایبری ویرانگر خود قرار‌داده‌اند. در جدیدترین مورد شبکه «سی.ان.ان» گزارش کرده که گروهی از هکرهای خارجی9 شرکت‌ و نهاد مهم بین‌المللی را هدف حمله سایبری قرار‌داده‌اند. دست‌کم یکی از این سازمان‌هایی که مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند در آمریکا قرار دارد.
پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا نیز درباره این حمله سایبری نوشته: «شواهد اولیه نشان می‌دهد گروهی از هکرها به سامانه‌های 9 سازمان جهانی نفوذ کرده‌اند که این اقدام بخشی از تلاش‌های مداوم گروه‌های هکری برای جاسوسی از نهادهای بین‌المللی به خصوص بخش دفاعی و نظامی است...شرکت امنیت سایبری «پالو آلتو» اعلام کرده هکرها به تنهایی حداقل ۳۸۰ سازمان و نهاد را در آمریکا هدف قرار‌داده‌اند و موفق شده‌اند تاکنون به یک سازمان نفوذ کنند.
بر اساس این گزارش گروه‌های هکری برای نفوذ به بخش‌های دفاعی، آموزش، انرژی، بهداشت و درمان و فناوری تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند و بیشتر شرکت‌هایی را هدف قرار‌داده‌اند که با سرورهای وزارت دفاع آمریکا کار می‌کنند.
طبق گزارش شبکه سی ان ان، محققان امنیت سایبری با کمک آژانس امنیت ملی آمریکا، تلاش این هکرهای ناشناس برای به سرقت بردن اطلاعات کلیدی پیمانکاران دفاعی آمریکا و دیگر اهداف حساس را تایید کردند.
بر اساس این گزارش، مقام‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به همراه آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساختی آمریکا در حال ردیابی این تهدید هستند. هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول این حملات سایبری است اما شبکه‌های «پالو آلتو» مدعی شده برخی از تاکتیک‌ها و ابزار هکرها شبیه به تاکتیک‌هایی است که گروه هکری چین مورد استفاده قرار می‌دهند. شبکه سی ان ان می‌گوید پیمانکاران دفاعی آمریکا که گنجینه‌ای از اسرار مربوط به امنیت ملی آمریکا را در اختیار دارد، به طور مکرر هدف حملات هکری قرار می‌گیرد.
حمله سایبری به رژیم اسرائیل
علاوه‌بر شرکت‌ها و پیمانکاران مرتبط با آمریکا، شرکت‌های رژیم صهیونیستی نیز در هفته‌های اخیر به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» را مورد حمله هکری قرار‌داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است. روز یک شنبه نیز، گروه معروف هکری موسوم به «عصای موسی» بار دیگر با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و..به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.
در جدیدترین مورد نیز گروهی با نام «عدالت برای فلسطین» اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرد. به گزارش فارس، این گروه که یکی از رسالت‌های خود را «افشای هویت عوامل جنایتکار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه فلسطین» عنوان کرده، اطلاعات دست اول از مسائل شخصی و زندگی خصوصی، نشانی، تلفن و سبک زندگی مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی این رژیم را در قالب متن، عکس و فیلم، در کانالی تلگرامی خود منتشر کرده است.
این کانال که خود را «یک شبکه مردمی بین‌المللی از آزادگان، جوانمردان، حامیان عدالت، مظلومان و بی‌پناهان جهان، ذکر و یکی از اهداف خود را شناسایی و افشای هویت عوامل ظلم، قاتلین مردم بی‌گناه و کودک‌کشان غاصب به‌منظور برخورد سلبی با آنان و افزایش هزینه جنایات آنها علیه بشریت» اعلام کرده، تا کنون تصاویر و اطلاعات دست اولی را درباره «رونن بار» (رئیس‌سرویس جاسوسی شاباک)، «یوسی کوهن» (رئیس‌سابق سرویس جاسوسی موساد)، «آهارون‌هالیوا» (رئیس‌سرویس جاسوسی آمان) و دیگرمقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی و اعضای خانواده آنها منتشر و تأکید کرده است که به‌زودی اطلاعات بیشتری را فاش خواهد کرد.گروه سایبری «عدالت برای فلسطین» همچنین معرفی این عوامل به گروه‌های حامی حقوق بشر در همه دنیا و تلاش برای طرح دعاوی حقوق بشری و محاکمه آنها در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی و غاصبان حقوق انسان‌ها را دیگرهدف خود عنوان کرده است.