kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
نظرسنجی یواس‌ای تودی نشان داد

اکثر آمریکایی‌ها نه بایدن را می‌خواهند نه ترامپ را



سرویس خارجی-
جدیدترین نظرسنجی‌های صورت گرفته در خود آمریکا نشان می‌دهد که اکثریت مردمان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نه بایدن را می‌خواهند و نه ترامپ را.
در آستانه یک سالگی دولت بایدن نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا به شدت از سیاست داخلی و خارجی وی ناراضی هستند. اما این نارضایتی به معنای اقبال به جمهوری خواهان و دونالد ترامپ هم نیست. در همین راستا جدیدترین نظرسنجی در آمریکا از مخالفت بالای آمریکایی‌ها با نامزدی دوباره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» برای انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.
طبق نتایج یک نظرسنجی تازه که از سوی روزنامه «یواس‌ای‌تودی» و دانشگاه «سافولک» انجام شده
۶۴ درصد از آمریکایی‌ها با نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مخالفند و ۵۸ درصد هم اعتقاد دارند دونالد ترامپ نباید نامزد این انتخابات شود.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، از جمله نکات مهم در این نظرسنجی آن است که میزان محبوبیت بایدن در این نظرسنجی، ۳۷.۸ درصد و میزان نارضایتی از او ۵۹ درصد است.  ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها هم گفته‌اند که عملکرد رئیس‌جمهور دموکرات این کشور بدتر از آن چیزی بوده که آنها توقع داشتند.
آمریکا در مسیر غلط
بر اساس این نظرسنجی تنها ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها باور دارند که کشورشان در مسیر درست در حال حرکت است و ۶۶ درصد معتقدند آمریکا در مسیر نادرست قرار دارد. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا حدود 28 درصد است که حتی از بایدن نیز بدتر است. آمارهای این نظرسنجی نشان می‌دهد که 51 درصد آمریکایی‌ها از کار وی ناراضی هستند. منفعل بودن «کامالا هریس» به ویژه در زمان بحران خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و سکوت هریس در این زمینه انتقادات زیادی را برانگیخته بود. گفتنی است محبوبیت بایدن طی هفته‌های اخیر یک روندد نزولی شتابان را تجربه کرده است. افزایش مجدد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از یک سو و عقب‌نشینی جنجالی نیروهای آمریکایی از افغانستان تاثیر زیادی بر افت شدید رضایت آمریکایی‌ها از بایدن داشته است.
ملتی بحران زده‌ایم
خبر دیگر از آمریکا اینکه معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی ضمن انتقاد شدید از دولت جو بایدن ابراز اطمینان کرد که جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیروز خواهند شد. خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به سخنرانی پنس در «گردهمایی سالانه رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» گزارش داد، اظهارات «مایک پنس» را می‌توان یک سرنخ و نشانه درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات 2024 تلقی کرد.
با توجه به حضور یهودیان و صهیونیست‌ها در این مراسم، مایک پنس از سیاست‌های «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قبال رژیم اسرائیل هم انتقاد کرد: «اشتباه نکنید، جو بایدن به اسرائیل پشت کرده است.» معاون سابق دونالد ترامپ همچنین از سیاست‌های دیگر دولت واشنگتن انتقاد و تاکید کرد که آمریکای تحت رهبریِ بایدن یک ملت بحران زده است.
براساس گزارش اسپوتنیک، مایک پنس در اوایل سال جاری میلادی در نخستین برنامه مقدماتی انتخاباتی خود به ایالتهای آیووا، نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی سفر کرده بود.