kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
زاکانی در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین خبر داد

اختصاص ۱۲۰۰ اتوبوس به تهران از طریق تهاتر نفت

شهردار تهران گفت: قرار شد از سه هزار و 600 دستگاه اتوبوسی که قرار است با تهاتر نفت وارد کشور شود هزار و 200 دستگاه به تهران برسد که این عدد قابل اعتنایی است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا زاکانی صبح دیروز در مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس اظهارداشت: موضوع حمل‌ونقل عمومی یک موضوع حیاتی است چرا که علاوه‌بر اینکه با رفاه و آسایش مردم ارتباط نزدیک دارد بر کاهش ترافیک اثرگذار است. زاکانی افزود: موضوع حمل‌ونقل تهران با فرسودگی شدیدی روبه‌رو است و به نظرم ارائه خدمات عمومی به مردم هم باید در شهرداری و هم در بخش خصوصی مورد توجه و عنایت قرار گیرد و از این منظر آغاز کارمان را با ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شروع کردیم اما این یک شروع است و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه بدهیم. وی با بیان این‌که از ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده امروز ۱۱۰ دستگاه وارد شده و تا پایان ماه مابقی اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند، افزود: جریان خدمت بدین‌جا ختم نمی‌شود و خبر خوبی برای مردم تهران دارم؛ چرا که دولت بعد از ۱۰ الی ۱۲ سال که به تعهدات خود در مورد شهرداری‌ها عمل نمی‌کرد، عمل کرده و طبق توافق با وزیر کشور، توسعه ناوگان حمل‌ونقل به ویژه اتوبوس را در دستور کار قرار‌داده‌ایم و قرار شد از سه هزار و 600 دستگاه اتوبوسی که قرار است با تهاتر نفت وارد کشور شود هزار و 200 دستگاه به تهران برسد که این عدد قابل توجهی است. شهردار تهران با بیان این‌که مقرر شد دولت نسبت به اورهال ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس کمک کند، گفت: با جمع اتوبوس‌هایی که قرار است وارد شود و همچنین اتوبوس‌های فعال امیدواریم به اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی که پنج هزار و 700 دستگاه بود برگردیم.
زاکانی با بیان این‌که در کنار سیاست بازگشت به روزهای اوج، مسیر ثانویه‌ای را در نظر گرفته‌ایم که حرکت به سمت بکارگیری اتوبوس‌های برقی است، افزود: این اتوبوس‌ها آلایندگی ندارند و فعالیت این اتوبوس‌ها امکان زیادی را به تهران می‌دهد و یک جهش محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که راه را با ۱۱۰ دستگاه اتوبوس آغاز کردیم و با تلاش شبانه‌روزی می‌خواهیم به اهدافمان برسیم گفت: همچنین هفته آینده با ۱۶ شرکت بخش خصوصی قرار ملاقات داریم تا بتوانیم با رویکرد بهتری کار را با آنها ادامه دهیم. شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که ما به خدمت‌گذاران و خدمت‌دهندگان در اتوبوسرانی نیز توجه داریم، اظهارداشت: امیدوارم بتوانیم با کمک شورا و مدیریت شهری گام به گام این مسیر سخت را جلو برویم تا رضایتمندی افزایش یابد.
راه‌اندازی خط اتوبوس برقی منوط به تصویب شورا
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در این مراسم گفت: زمانی که برنامه‌های زاکانی در شورای شهر را پیگیری می‌کردم متوجه شدم که وی برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل دارد که جای خوشحالی است.
امیدواریم قرارداد نو‌سازی ناوگان اتوبوسرانی با ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط بخش خصوصی نهایی شود. البته قرارداد برای ورود اتوبوس‌های برقی به خط جمهوری – بهارستان منعقد شده اما نیازمندمصوبه شورا هستیم تا این مسئله نهایی شود و اگر شورا همراهی کند ۶ ماه بعد اتوبوسهای برقی وارد ناوگان می‌شود.
محمود ترفع با بیان اینکه ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تک کابین خریداری شده که امروز در فاز اول ۱۱۰ دستگاه وارد ناوگان شده و به ۱۰ خط اتوبوسرانی در ۱۰ منطقه وارد می‌شود، ادامه داد: این خطوط بیشترین گلایه شهروندان از نظر کمبود اتوبوس را داشتند و مسئله قابل توجه این است که اتوبوس‌های قدیمی که از این ۱۰ خط خارج می‌شوند وارد ۱۷ خط دیگر می‌شوند و با تحویل پارک دوم اتوبوس‌های نو تا یک ماه آینده این پروسه تکرار می‌شود. پس در مجموع با ورود این ۱۷۵ اتوبوس جدید ظرفیت ۵۰ خط اتوبوس در تهران تکمیل می‌شود. ترفع با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان اتوبوسرانی افزود: با توجه به تعامل خوب دولت و شورا، از مدیران شهرداری می‌خواهم که موقعیت را برای استفاده از منابع دولتی فراهم کنند. وی گفت: از شورا درخواست داریم یارانه پیمایش به بخش خصوصی را افزایش دهد، چرا که هزینه‌های آنها با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یافته اما درآمدشان به دلیل کرونا به طور میانگین ۶۷ درصد کاهش داشته است، ممکن است با توجه به این فشارها برخی عطای خدمت را به لقایش ببخشند و اتوبوس از گردونه خدمت
خارج شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه یارانه بلیت از سوی دولت کم و دیر پرداخت می‌شود افزود: امیدوارم مدیریت شهری در حوزه یارانه و نو‌سازی ناوگان به ما کمک کند تا بتوانیم خدمات پایدار ارائه کنیم.