kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
رئیس‌پلیس راهور ناجا خبر داد

واریز ۴۵۰ میلیارد تومانی جرایم کرونایی به حساب دولت

رئیس‌پلیس راهور ناجا از واریز ۴۵۰ میلیارد تومانی جرایم کرونایی به حساب دولت خبر داد و گفت: ریالی از جریمه‌ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد.

 


به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید کمال‌هادیانفر در نشست خبری با اشاره به آمار تصادفات اظهار داشت: ۶۴۵ هزار و ۶۳۱ تصادف خسارتی در ۷ ماهه سال ۹۹ داشتیم که امسال به ۷۱۳ هزار و ۱۴۸ رسیده ایم
یعنی ۶۷ هزار و ۵۱۷ عدد افزایش داشته ایم؛ در واقع ۸ هزار و ۲۱۶ فقره تصادف فوتی در سال ۹۹ به ۸ هزار و ۲۱۵ فقره در امسال رسیده است.
رئیس‌پلیس راهور با بیان اینکه دولت دوازدهم لطف کمتری نسبت به تصادفات و برطرف کردن مشکلات این حوزه داشته و امیدواریم دولت سیزدهم اینگونه نباشد گفت: در دولت نهم و دهم شورای عالی ترافیک با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد اما در دولت یازدهم و دوازدهم اصلاً این جلسات با حضور رئیس‌جمهور برگزار نشد.
هادیانفر در مورد اختصاص مبلغ جرایم به پلیس گفت: ریالی از جریمه‌ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد، طبق ماده ۲۳ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی، ۲۰ درصد از محل جرائم به پلیس تعلق می‌گیرد که ۱۵ درصد برای تامین تجهیزات و مدیریت ترافیک و ۵ درصد هم برای فرهنگ‌سازی و کاهش تصادفات است.وی افزود: در سال ۹۲ از محل وصول جرایم پنج هزار میلیارد به خزانه دولت، نه شماره حساب ناجا واریز شده است.
رئیس‌پلیس راهورگفت: امسال ۶۸ میلیون وسیله جریمه شدند که در واقع ۱۲ درصد افزایش تخلفات رانندگی را در هفت ماهه امسال داشته ایم.
هادیانفر بیان داشت: سه بار با وزارت کشور مکاتبه کردیم و گفتیم که تردد شبانه در این مقطع اثرگذار نیست و خواستیم لغو شود اما استدلال این است که کشته‌های کرونا به زیر ۱۰۰ نفر برسد، نزدیک ۴۵۰ میلیارد تومان بابت نقض تمام محدودیت‌ها، قرنطینه‌ها و تردد شبانه در ایام کرونا به حساب دولت واریز شده و اصلاً به پلیس تعلق پیدا نکرد.وی گفت: ۵۵۴ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو در شهرها و ۳۱۶ هزار در جاده‌ها یعنی در مجموع ۸۷۱ هزار خودرو را در هفت ماهه امسال به دلیل شیشه دودی جریمه کردیم.
رئیس‌پلیس راهور ناجا افزود: ۸ درصد افزایش تردد در جاده‌ها نسبت به سال ۹۹ شاهد هستیم. هادیانفر ادامه داد: تا پایان ۱۴۰۰ مبلغ دو برابری جریمه‌ها به رقم اصلی برگشته است و رانندگان برای پرداخت جرایمشان هرچه سریع‌تر اقدام کرده و از این موقعیت استفاده کنند. وی افزود: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشند به دلیل اینکه دو بار برایشان پیامک زده ایم توقیف می‌شوند؛ البته اگر خانواده همراهشان باشد مدارک اخذ و بعد از اتمام سفر خودرو توقیف می‌شود.