kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
اکبرنژاد: زمان کمی برای آماده‌‌سازی داشتیم

پایان مسابقات کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان /ایران با یک طلا، ۲ نقره و ۵ برنز نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال با کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۵ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی جهان را به‌دست آورد.

 

سرویس ورزشی-

رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۴ تا ۱۶ آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و احمد محمدنژاد جوان، علی اکبر فضلی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور و سید مهدی‌هاشمی به ترتیب در اوزان ۵۷، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند و تیم ایران با ۱۴۰ امتیاز به‌عنوان نایب قهرمانی دست
یافت.
در این مسابقات تیم روسیه با ۱۴۵ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم ارمنستان با ۱۱۴ امتیاز به‌عنوان سوم رسید.
رده‌بندی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) ۳- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و مانوئل خندزرتسیان (ارمنستان)
۶۱ کیلوگرم: ۳- آرسن‌هاراتونیان (ارمنستان) ۲- آرتور چیبودایف (روسیه) ۳- آسیل آیتاکین (قزاقستان) و نارانخو نارمانداخ (مغولستان)... ۱۲- مجید داستان (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- گئورگیوس پیلیدیس (یونان) ۲- ابراگیم عبدالرحمن اف (روسیه) ۳- زیرادین بایراموف (آذربایجان) و جاویت آجار (ترکیه)... ۱۱- سید حسن عبادی (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) ۲- وازگن توانیان (ارمنستان) ۳- علی اکبر فضلی (ایران) و نیکولای گراحمز (مولداوی)
۷۴ کیلوگرم: ۱- چرمن والیف (روسیه) ۲- محمدصادق فیروزپور (ایران) ۳- تموری بریاشویلی (گرجستان) و هرایر علیخانیان (ارمنستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ماگومد ماگومایف (روسیه) ۲- رمضان ساری (ترکیه) ۳- علی سوادکوهی (ایران) و آرمان آواگیان (ارمنستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- موخامد علی اف (اوکراین) ۲- سجاد غلامی (ایران) ۳- لارس شافلی (آلمان) و ایوارس ساموسونوکس (لتونی)
۹۲ کیلوگرم: ۱- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) ۲- عظمت زاکویف (روسیه) ۳- امیرحسین فیروزپور (ایران) و ارهان یایلاجی (ترکیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- رادو لیتفر (مولداوی) ۳- جاناتان آیلو (آمریکا) و دانیلو استاسیوک (اوکراین)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- آنتونی کاسیوپی (آمریکا) ۲- عظمت خوسونوف (یونان) ۳- سید مهدی‌هاشمی (ایران) و سیف الدین ماگومدوف (روسیه)
رده‌بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:
۱- روسیه ۱۴۵ امتیاز ۲- ایران ۱۴۰ امتیاز ۳- ارمنستان ۱۱۴ امتیاز ۴- آذربایجان ۹۳ امتیاز ۵- ترکیه ۷۲ امتیاز ۶- اوکراین ۵۶ امتیاز ۷- آمریکا ۵۴ امتیاز ۸- مولداوی ۵۳ امتیاز ۹- قرقیزستان ۴۹ امتیاز ۱۰- یونان ۴۵ امتیاز.
چرا کشتی آزاد در صربستان قهرمان نشد؟
تقی اکبرنژاد سرمربی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال
کشورمان درخصوص نتایج آزادکاران در مسابقات زیر
۲۳ سال جهان، عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم ما چگونه تیم را انتخاب کردیم قرار بود ۲۰ مرداد مسابقات انتخابی را برگزار کنیم تا تیم برای مسابقات جهانی آماده شود حتی چند تورنمنت هم در نظر گرفته بودیم اما متاسفانه در شرایط بد کرونا بودیم و این امکان فراهم نشد. حتی خودم در بیمارستان بودم.
وی افزود: چه روز قبل از مسابقات انتخابی داشتیم و فقط از افرادی که در مسابقات جوانان و جام تختی شرکت کرده بودند توانستیم بین آنها مسابقه برگزار کرده و در هر وزن ۴ تا ۶ نفر را به اردو دعوت کنیم. تیم اصلی را هم بعد از 10 روز انتخاب کردیم. چون نتوانستیم مسابقه کلی برگزار کنیم یکسری افراد کنار ماندند.
وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانستیم در 5 وزن از ورزشکارانی که در مسابقات جهانی نروژ شرکت کرده بودند در مسابقات صربستان هم استفاده کنیم اما بعدا تصمیم بر این شد چون هدف فدراسیون کشتی المپیک و پشتوانه‌سازی است از همین نفراتی که انتخاب کرده‌ایم استفاده کنیم. امیدواریم روزی شود که در هر وزن ۳ -۴ کشتی‌گیر داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سؤال که با این حساب شما زمان کمی برای آماده ‌سازی تیم جهت حضور در مسابقات جهانی صربستان داشتید، تصریح کرد: ما دو ۱۲ روز اردو داشتیم تا از این زمان به بهترین نحو استفاده کنیم اما زمان برای مسابقات جهانی کم بود، حداقل باید سه ماه اردو برگزار می‌کردیم. از طرفی برخی از ورزشکارانی که انتخاب کردیم نه تنها در اردو نبودند بلکه در سه سال گذشته مسابقه هم نداده بودند، این یک ضعف برای تیم ما بود. ۵ کشتی‌گیر ما بسیار جوان و زیر ۱۹ سال بودند که در هیچ اردویی در این ۲-۳ سال شرکت نداشتند. ۲ کشتی‌گیر ما اصلا در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌اند، با این حال ما می‌توانستیم قهرمان شویم اما با اختلاف
۵ امتیاز نایب قهرمان شدیم و خستگی به تن کادرفنی ماند. ما کشتی‌گیرانی را به تیم ملی معرفی کردیم که آنها به زودی وارد چرخه تیم ملی می‌شوند و برای کشورمان افتخار کسب می‌کنند.
وی درخصوص اینکه مهدی‌هاشمی با غافلگیری ضربه فنی شد یا برادران فیروزپور نتوانستند آن طور که باید نتیجه بگیرند، تصریح کرد: همه حریفان را آنالیز کرده بودیم. با بچه‌ها با کشتی‌گیرانی که می‌خواستند مسابقه دهند بررسی لازم را انجام می‌دادیم. چند کشتی حریف محمدصادق فیروزپور را آنالیز کرده بودیم اما او اشتباهاتی داشت‌. حریف امیرحسین هم باتجربه بود و در مسابقات جهانی نروژ با غفلت مقابل حریف روسی باخت و سوم شد. فیروزپور این توان را داشت فینالیست شود.
سرمربی تیم کشتی آزاد کشورمان درباره سرماخوردگی سجاد غلامی، گفت: متاسفانه بچه‌های کشتی فرنگی آنفولانزا گرفته بودند و زمان اعزام آنها مهدی‌هاشمی هم مبتلا شد و وزن او از ۱۰۹ به ۱۰۲ کیلو رسید. بعد از آن سوادکوهی مریض شد که در بیمارستان بود. به غلامی هم سرم وصل کردیم همین باعث شد توان بچه‌های ما کم شود.