kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

وعده رئیس‌فدراسیون بوکس برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2022

 


رئیس‌فدراسیون بوکس ایران گفت: مطمئن باشید که مدال تاریخی شه‌بخش اتفاقی نبود و در بازی‌های آسیایی ‌هانگژو، معادلات ورزش کشور را تغییر می‌دهیم.
حسین ثوری درباره عملکرد تیم ملی بوکس ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، توضیح داد: ما در این دوره از مسابقات مجموعا ۱۰ برد و یک مدال برنز به دست آوردیم که در تاریخ بوکس ایران بی‌سابقه است. ما تاکنون در رقابت‌های جهانی ۱۰ برد نداشتیم، این مدالی هم که به دست آمد اتفاقی نبود چون ما روی این موضوع کار کرده بودیم. برنامه‌ای ۴ ساله بود که نتیجه داد. او ادامه داد: اگر عملکرد بوکس در چهار سال اخیر را بررسی کنید، خواهید دید که اوج عملکرد بوکس ایران در بحث نتیجه گیری سال ۱۴۰۰ بود. ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۴ مدال (دو نقره و دو برنز)، در جوانان آسیا ۹ مدال (دونقره و هفت برنز) و در نوجوانان آسیا هم ۴ مدال (یک طلا و سه برنز) به دست آوردیم که یک عملکرد بی‌سابقه در بوکس ایران است. مهم‌تر این بود که چنین اتفاق بزرگی با مربی داخلی رخ داد. آقایان در سال‌های قبل مربیان خارجی هم می‌آوردند که به دلیل نبود برنامه، بازده مناسبی نداشت.
ثوری در پایان خاطرنشان کرد: این موفقیت نه آغاز کار بود و نه پایان کار، اما این نقطه را شروع دوباره می‌دانیم و از این نقطه به بعد با توان بیشتری کار را پیش خواهیم برد. شک نکنید بوکس ایران معادلات زیادی را در بازی‌های آسیایی تغییر می‌دهد. ان‌شاءالله اولین اردوی ما هم در داخل یا خارج از کشور با تیم ملی قزاقستان خواهد بود.