kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

بلومبرگ: بن سلمان سگ شماره یک آمریکا در ریاض است

در سایه تحقیر آشکار دولت آمریکا، رسانه‌های این کشور عامدانه به ولیعهد سعودی اهانت کرده و او را سگ شماره یک آمریکا خواندند.


«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی که روزی خود را در قامت زعیم جهان عرب می‌دید و سعی داشت از خود چهره‌ای مدرن و طرفدار اصلاحات نشان دهد اکنون در انزوای شدیدی به سر می‌برد. قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» که به دستور وی صورت گرفت درکنار جنایات هولناکش در یمن، دفاع از بن سلمان را در افکار عمومی غرب هم سخت کرده و از او یک شاهزاده تندروی جنایتکار و افراطیِ ثروتمند در افکار عمومی ساخته است. این روزها خبر می‌رسد حتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز حاضر به ملاقات با وی نیست. در این میان برخی رسانه‌های غربی نیز وی را آماج حملات خود قرار‌داده‌اند.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در این باره نوشته، «در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا انگشتش را به نشانه مخالفت با آمدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تکان می‌دهد، وی با وجود منفور بودن در کاخ سفید همچنان سگ شماره یک آمریکا در ریاض است». این خبرگزاری حتی اعلام کرده، «بایدن بن سلمان را از دسترسی مستقیم به کاخ سفید محروم کرده و با پدرش سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی صحبت کرده است و این موضوع به احضار یکی از والدین به خاطر رفتار بد دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه می‌ماند. تلاش‌های بن سلمان برای جلب رضایت بایدن تاکنون شامل تسریع روند عادی‌‌سازی عمومی با رژیم صهیونیستی و تلاش برای شرکت در نشست اخیر تغییرات اقلیمی و افزایش تولید نفت و قیمت‌ آن در کنار ادامه گفت‌وگو با ایران می‌شود.»