kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

سرلشکر رشید: تهدید از مبدأ هر سرزمینی باشد آن را سرکوب می‌کنیم

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: تهدید از سوی هر قدرت مستکبر و متجاوزی، در هر سطحی و از مبدأ هر سرزمینی که باشد نیروهای مسلح ما شامل ارتش و سپاه آن را سرکوب می‌کنند.


سرلشکر «غلامعلی رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، در جمع فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 طی سخنانی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، همواره خود را برای رویارویی راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی، برای حفظ ثبات امنیتی و موجودیت و تمامیت ارضی ایران عزیز و همچنین موقعیت و قدرت منطقه‌ای در برابر ائتلاف دشمنان (و به طور مشخص ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی) آماده نگه می‌دارد.
وی افزود: امروز هم در این رزمایش بزرگ، که در منطقه عمومی جنوب استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سواحل مکران و شمال اقیانوس هند در حال اجرا است، شاهد آمادگی بالای نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش بودیم که موجب مباهات است.
سرلشکر رشید با بیان اینکه بزرگ‌ترین درس و تجربه 8 سال دفاع مقدس، ضرورت برخورداری از قدرت نظامی برای پاسخگویی به تهدیدات است، گفت: تهدید از سوی هر قدرت مستکبر و متجاوزی، در هر سطحی و از مبدأ هر سرزمینی که باشد نیروهای مسلح ما شامل ارتش و سپاه آن را سرکوب می‌کنند.
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) عنوان کرد: ارتش و سپاه فرزندان رشید این سرزمین هستند که شاکله قدرت دفاعی کشور را بر پایه میراث ملی و تاریخی و راهبردی 8 سال دفاع مقدس بنا کرده‌اند تا مانع از‌ اشتباهات محاسباتی متجاوزان به این سرزمین شوند. وی تأکید کرد: ما مؤلفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را از درون تجربه‌های
8 سال دفاع مقدس آموخته‌ایم و امیدواریم دشمنان از آزمودن قدرت ارتش و سپاه ما پرهیز کنند.