kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
سفیر ایران در قرقیزستان اعلام کرد

توسعه همکاری‌های قرقیزستان با مشهد

سفیر ایران در قرقیزستان گفت: آماده برقراری ارتباطات و زمینه همکاری‌های مشترک میان شهرداری مشهد و قرقیزستان هستیم.

 

مشهد- خبرنگار کیهان:

سعید خرازی در دیدار با عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، با ‌اشاره به توانمندی‌های شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری، افزود: شهرهای قرقیزستان در این حوزه به ویژه بحث نظافت و رفت‌و‌روب نیازمند استفاده از تجربیات خوب شهرداری مشهد هستند که این موضوع و موضوعات دیگر حوزه شهری می‌تواند ارتباط خوبی میان مشهد و قرقیزستان برقرار کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط قرقیزستان با سایر کشوهای مجاورش تفاوت‌هایی دارد و فضای سیاسی در این کشور بازتر است و خوشبختانه نگاه مسئولان این کشور به ایران نیز خوب است و تمایل دارند با ما کارکنند.
خرازی با بیان اینکه قرقیزستان به دنبال استفاده از ظرفیت بندرعباس جهت وارد و یا صادر کردن کالا است، اظهارکرد: برای تحقق این کار یکی از وزرای قرقیزستان به بندرعباس سفرخواهد کرد.
سفیرایران در قرقیزستان گفت: یکی از بندهایی که در سند همکاری دو جانبه آورده شده همکاری دو جانبه شهرها و استان‌های ایران و قرقیزستان است که در این راستا مشهد و استان اوش قرقیزستان به عنوان خواهرخوانده درآمده‌اند.
خرازی افزود: همچنین شهرهای دیگر قرقیزستان حتی بیشکک پایتخت این کشور نیز در زمینه‌هایی مانند خدمات شهری، بازیافت پسماند، آسفالت معابر و رفت وروب شهرهایشان به تجربیات شهرداری مشهد نیاز دارند که می‌توان باب همکاری‌ها را در این حوزه باز کرد.