kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

برگزاری اولین جشنواره برترین‌های قلم(اخبار ادبی و هنری)

اولین «جشنواره برترین‌های قلم» صبح روز گذشته در محل کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با حضور بیست نویسنده برتر کشوری برگزار شد.

مرجانی، رئیس‌بخش کانون خادمیاران رضوی در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس و برگزار کنندگان این مراسم، به اهمیت برگزاری این مراسمات ‌اشاره و گفت: این جلسه باید مقدمه‌ای باشد برای تشکیل تشکل‌های بانوان نویسنده و مخاطبانشان.
در ادامه این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ با حضور فریبا انیسی نویسنده کتاب «جای من اینجاست»، معصومه سپهری نویسنده کتاب «لشکر خوبان» و سمیه باستین نویسنده کتاب «دامادی خوبان» برگزار شد که هر کدام از نویسندگان به بیان اهمیت جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس و محتوای کتاب‌های خود ‌اشاره کردند.
در ادامه، سرهنگ رجبی رئیس‌سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم، به اهمیت کار و جهاد هنری در عرصه جنگ نرم ‌اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیاز مملکت و نظام این بود که از کیان اسلامی دفاع شود. ما ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داشته‌ایم.۲۰۰ شهید هنرمند داریم. عرصه آن روز، حضور فیزیکی و دفاع از دشمن بود. الان عرصه نظامی متصور نیست و دشمن بعد از آن همه رشادت‌ها، حساب کار دستش آمده است. امروز بیشترین تلاش در عرصه هنری است. رسالت بسیج هنرمندان همین است. بسیج در عرصه جنگ نرم، وارد عمل شده است.