kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

تردد موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های دودزا در شرایط اضطرار آلودگی هوا ممنوع شد

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از این پس تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در شرایط اضطرار آلودگی هوا ممنوع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم, با توجه به استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها، اولین جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا هفته گذشته برگزار شد که یکی از مصوبات این جلسه ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا بود.
در رابطه با این موضوع، معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا بر اساس دستورالعمل ماده 3 قانون هوای پاک، از این پس هر روزی که شرایط آلاینده‌ها در وضعیت نارنجی یا قرمز قرار بگیرد و شاخص کیفت هوا بین 101 تا 150 و یا بالاتر از آن باشد، تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا در شهرهایی که وضعیت ناسالم دارند ممنوع خواهد شد و پلیس راهور می‌تواند مانع تردد موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که معاینه فنی ندارند یا آلودگی قابل مشاهده تولید می‌کنند شود.
زهره عبادتی با بیان اینکه همچنین از ابتدای سال 1401 تردد تمام موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌های کاربراتوری ممنوع خواهد شد، افزود: این قانون به دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و پلیس راهور ابلاغ شد و انتظار داریم از الآن اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام بگیرد و این قانون از ابتدای سال آینده اجرایی شود.