kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
انگلیس

شکسته شدن رکورد تجاوز جنسی

مرکز ملی آمار انگلیس با استناد به شکایات ثبت شده در ادارات پلیس این کشور اعلام کرد: میزان تجاوز جنسی در انگلیس و ولز با هشت درصد افزایش به حد نصاب جدید رسیده است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز ملی آمار انگلیس افزود: به رغم کاهش سطح کلی جرم و جنایت در این کشورطی یک سال منتهی به ژوئن امسال و همزمان با اجرای محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تجاوز جنسی روندی افزایشی داشت.
مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد تجاوز جنسی ۳۷ درصد از کل جرایم جنسی ثبت شده در ادارات پلیس را تشکیل می‌دهد.
این مرکز میزان جرایم جنسی در یک سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۱ را ۶۱ هزار و ۱۵۸ فقره و بالاترین رقم ثبت شده سالانه تا به امروز اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، در بهار امسال میزان اینگونه جرایم با ۱۷ هزار و 300 فقره به بالاترین میزان در مقایسه با فصول گذشته رسیده که بین ۱۲ تا ۱۵ هزار فقره بود.
بنا بر اعلام مرکز ملی آمار انگلیس، این افزایش ممکن است منعکس‌کننده شماری از عوامل، از جمله تأثیر موارد رسانه‌ای شده و کارزار‌ها‌ی تشویق قربانیان برای گزارش دادن اینگونه جرایم باشد نه صرفاً افزایش در تعداد تجاوز‌های انجام شده.
تجاوز و قتل «سارا اورارد» به دست یک افسر پلیس انگلیس و محافظ سفارت آمریکا در لندن در ماه مارس سبب ایجاد یک مطالبه ملی برای امنیت زنان و نیز پیشگیری از خشونت جنسی علیه آنان و واکنش پلیس و دادستان شد.
نیک استرایپ، رئیس‌دفتر آمار جرم و جنایت با بیان اینکه باید در تفسیر ارقام احتیاط کرد افزود: پیش از همه گیری کرونا، جرایم جنسی ثبت شده کمتر از شمار قربانیان تخمین زده شده در بررسی جرم و جنایت برای انگلیس و ولز بود. (انگلستان یا بریتانیا شامل چهار بخش انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است)
این مقام مسئول گفت: این افزایش می‌تواند به دلیل افزایش گزارش قربانیان با کاهش محدودیت‌ها، افزایش شمار قربانیان، یا افزایش تمایل قربانیان به گزارش‌دهی درباره جرایم باشد و احتمالاً نتیجه کارزار‌های پرمخاطبی است که قربانیان را تشویق به پیگیری و ارائه شکایت می‌کنند.