kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
دعوت از 27 بازیکن به اردو برای بازی لبنان و سوریه

واکنش‌های متفاوت به خط خوردن طارمی از لیست تصمیم سرمربی تیم ملی درست بود؟!

مسئله عدم دعوت از مهدی طارمی به اردوی تیم ملی با واکنش‌های زیادی مواجه شده و برخی به نظم و دیسیپلین دراگان اسکوچیچ پرداخته‌اند و این موضوع را مثبت ارزیابی کرده‌اند و عده‌ای نیز عدم دعوت از ستاره پورتو را به تیم ملی یک اتفاق نگران‌کننده ارزیابی کرده‌اند که می‌تواند شرایط را سخت کند.

 

سرویس ورزشی-

پس از برگزاری دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ نام بیست و هفت بازیکن را برای حضور در اردوی جدید تیم ملی اعلام کرد. اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از سوی دراگان اسکوچیچ به شرح زیر اعلام شد:
دروازه بان‌ها: علیرضا بیرانوند (بوآویشتا -پرتغال)، امیر عابدزاده (پونفردینا – اسپانیا)، پیام نیازمند(پورتیموننزه – پرتغال)
مدافعین: شجاع خلیل‌زاده (الریان قطر )، حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، سیدمجید حسینی (کایسری اسپور ترکیه)، سیاوش یزدانی (استقلال تهران)، میلاد محمدی (آ.ک.آ یونان)، امید نورافکن (سپاهان )، صادق محرمی (دینامو زاگرب کرواسی)، صالح حردانی (فولاد خوزستان)، احسان حاج صفی (آ.ک.آ یونان).
هافبک‌ها: سعید عزت‌الهی (وایله دانمارک)، احمد نورالهی (شباب الاهلی امارات)،وحید امیری (پرسپولیس)،میلاد سرلک‌ (پرسپولیس)،سامان قدوس (برنتفورد)،سروش رفیعی(سپاهان)،یاسین سلمانی(سپاهان)، علی قلی‌زاده(شالروآ بلژیک)،علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)،مهدی ترابی (پرسپولیس)،مهدی قایدی (شباب الاهلی امارات)
مهاجم‌ها: سردار آزمون (زنیت روسیه)،کریم انصاریفرد ((المپیاکوس یونان)،کاوه رضایی (ادهورلی بلژیک)،الهیار صیادمنش (زوریا لوهانسک اوکراین).
نام طارمی خط خورد
تیم ملی در شرایطی که مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی را با نگرانی بابت عدم صعود با مارک ویلموتس در فاصله 4 بازی باقیمانده به پایان رسانده بود، در ادامه با دراگان اسکوچیچ توانست از این مرحله دشوار با چهار برد عبور کند. سرمربی کروات تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی نیز با سه برد و یک تساوی و دستیابی به 10 امتیاز و صدرنشینی در گروهش، شرایط مناسبی را دنبال می‌‎کند و همه چیز برای کسب نتیجه در دو بازی پیش رو برابر لبنان و سوریه مهیا به نظر می‌رسید تا کار صعود به جام جهانی تا حد زیادی تمام شده باشد.
شنبه شب اما فدراسیون فوتبال با قرار‌دادن لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی برای این دو بازی شوک بزرگی به فوتبالدوستان وارد کرد؛ عدم حضور نام مهدی طارمی که به گواه کارشناسان یکی از آماده‌ترین ستاره‌های ایران محسوب می‌شود که درخشش قابل توجهی در ترکیب پورتو چه در لیگ پرتغال و چه در لیگ قهرمانان از خود به جا گذاشته، اتفاقی عجیب محسوب می‌شود.
ماجرا اما از جایی آغاز شده که دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه‌های کروات داشته به ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی اشاره داشت. گفت‌وگویی که همان زمان نیز با نقدهایی همراه شد و مهدی طارمی نیز در توئیتی در صفحه رسمی خود نسبت به آن واکنش نشان داد و با این جمله کنایه‌آمیز نوشته بود: « می‌خواهم بگویم بازیکنان ایرانی علاوه‌بر تکنیک فردی و قدرت بدنی، دانش تاکتیکی بالایی از فوتبال دارند. متاسفانه مشکلات جای دیگر است».
توئیتی که همان ساعات با بازنشرهای زیادی همراه شد و همه از آن به عنوان پاسخی به ادعای سرمربی تیم ملی و موضع‌گیری علیه دراگان اسکوچیچ یاد کردند. اتفاقی که البته با واکنشی از سوی مهدی طارمی همراه نشد و ستاره ایرانی پورتو در گفت‌وگو با دوستانش مدعی شد هیچ کنایه‌ای متوجه سرمربی تیم ملی نکرده و همواره از او (دراگان اسکوچیچ) با احترام یاد می‌کند و مشکلی با او ندارد.
در واکنش به این اتفاقات حسن کامرانی‌فر دبیر فدراسیون فوتبال گفت: «اگر در یک تیمی مشکلاتی باشد این مسائل در نتایج هم تاثیر خواهد داشت. وقتی بازیکنان با کادر فنی ارتباط خوبی دارند نمی‌شود حرفی بزنید. شرایط تیم ملی فوق‌العاده خوب است و همه در حال کمک هستند. مدیریت خوبی در تیم ملی رخ داده ضمن آنکه رئیس‌فدراسیون کنار تیم است و همیشه در کنار تیم عزیزی خادم حضور دارد و تمامی مسائل را مدیریت
می‌کند.»
مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال هم حدود یک هفته پیش به سؤالات خبرنگاران درباره اختلافات ایجاد شده در تیم ملی پاسخ شفافی نداد و گفت: «حل می‌شود! اینها مسائل درون خانوادگی تیم است و مشکلی ندارد و
ان شاءالله رفع می‌شود.»
در همین ارتباط بعضی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند دراگان اسکوچیچ برای رفع مشکلات تماسی با مهدی طارمی گرفته است تا شخصاً با او گفت‌وگو کند اما طارمی پاسخ این تماس را نداده است. در ادامه اسکوچیچ از وحید‌هاشمیان و کریم باقری، مربیان تیم ملی می‌خواهد با طارمی تماس بگیرند تا به این مشکلات پایان بدهند. با این حال طارمی حاضر به پاسخ دادن تماس تلفنی این دو مربی هم نشده است تا پروسه حضورش در تیم ملی را پیچیده‌تر کند. البته این خبرها دیروز تکذیب شد و سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به خط خوردن نام طارمی از لیست تیم ملی گفت: این سلیقه و تصمیم سرمربی تیم ملی بوده و فکر نمی‌کنم برای هیچ کدام از ما بیشتر از سرمربی تیم ملی اهمیت داشته باشد که بازی‌ها را پیروز بشود.
وی در مورد اینکه آیا این دعوت نشدن به توئیت طارمی باز می‌گردد یا خیر، گفت: من نمی‌دانم، اما باید احترام بگذاریم. ما دو بازی مهم و سرنوشت ساز مقابل لبنان و سوریه پیش رو داریم که تقریبا می‌توانند صعود ما به جام جهانی را قطعی کنند و یکی از پیشتازان باشیم.سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در این بازی‌های حساس ستاره تیم ملی حضور ندارد، عنوان کرد: بیاییم به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و منتظر بمانیم تا خود او در موعد مقرر درخصوص این تصمیم توضیح بدهد.
شریفی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید طارمی به تیم ملی بازگردد، گفت: من چنین چیزی نشنیدم. فهرست تیم ملی به صورت رسمی اعلام شده و اگر تصمیم جدیدی گرفته شود، اعلام می‌کنیم.
واکنش‌ها به تصمیم سرمربی تیم ملی
مسئله عدم دعوت از مهدی طارمی به اردوی تیم ملی با واکنش‌های زیادی مواجه شده و برخی به نظم و دیسیپلین دراگان اسکوچیچ پرداخته‌اند و این موضوع را مثبت ارزیابی کرده‌اند و عده‌ای نیز عدم دعوت از ستاره پورتو را به تیم ملی یک اتفاق نگران‌کننده ارزیابی کرده‌اند که می‌تواند شرایط را سخت کند. در این بین برخی نیز با اشاره به این موضوع که واکنش مهدی طارمی به ادعای دراگان اسکوچیچ عادی بوده، این تنبیه انضباطی از سوی سرمربی تیم ملی را تند دانسته‌اند.