kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

خواندنی از ورزش ایران

 

*پس از حواشی به وجود آمده در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته و انتقادها نسبت به عملکرد رئیس‌کمیته داوران طی سال‌های اخیر، جواد سلیمی پس از سال‌ها ریاست از سمت خود کنار گذاشته شد. با حکم سیدحسن طباطبایی، رئیس‌فدراسیون کاراته، وحید مومنی به عنوان سرپرست کمیته داوران فدراسیون کاراته انتخاب شد.وحید مومنی همزمان با سرپرستی کمیته داوران به عنوان دبیر فدراسیون کاراته نیز مشغول به فعالیت است.پیش از این ریاست کمیته داوران با جواد سلیمی بود.
*مهدی مبینی سرپرست فدراسیون تیراندازی گفت: برنامه‌ای برای تغییرات در کادرفنی ندارم و به دلیل رسیدگی به وضعیت خوابگاه‌ها اردوهای تیم ملی با تاخیر پنج روزه آغاز می‌شوند.او در مورد عملکرد فروغی در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی تاکید کرد: قوانین و مقررات مسابقات تیراندازی تغییر کرده و تا ورزشکار بخواهد، تطبیق پیدا کند زمان بر است. او در انفرادی خوب حاضر شد اما ورزشکار همیشه نمی‌تواند در اوج باشد. او در کل نابغه تیراندازی است و ان‌شاءالله در بازی‌های آسیایی دو مدال کسب کند. از طرفی تیراندازی متفاوت با رشته‌های دیگر است و ورزشکار بایستی از لحاظ ذهنی هم در اوج باشد و به نظرم فروغی نتیجه قابل ملاحظه و خوبی گرفته است. مبینی در مورد تعیین تکلیف بورسیه کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین‌المللی المپیک ۱۰ نفر سهمیه داده که پنج خانم و پنج تا مرد باید باشند. ما به یک سهمیه ورزشکار بانو دادند و سه‌شنبه جلسه کمیته فنی تشکیل دادم و اعضا
بر اساس شاخص‌ها و استانداردها، بررسی‌های لازم را کردند و به این جمع‌بندی رسیدند که کرم‌زاده شایستگی بورسیه را دارد. کمیته ملی المپیک اعلام کرد سهمیه تیراندازی باید یک خانم باشد.
* احمد راستینه رئیس‌کمیته ورزش و تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها درخواست می‌کنم هر قهرمان ملی ما به خصوص در حوزه‌های المپیک و پارالمپیک که در بحث اشتغال و مسکن دچار مشکل هستند را به کمیسیون فرهنگی مجلس معرفی کنند، مجلس این آمادگی را دارد که مشکلات این عزیزان را به صورت ویژه پیگیری کند، اینجانب نیز شخصا مسئله اشتغال و مسکن قهرمانان المپیک و پارالمپیک را پیگیری خواهم کرد.