kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

بازدید ۴ ساعته و سرزده رئیس‌دستگاه قضا از دادگستری شهرری

رئیس‌قوه قضائیه صبح دیروز به صورت سرزده از دادسرا و دادگستری شهرری بازدید کرد.


به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ادامه بازدید‌های میدانی رئیس‌دستگاه قضا از مجتمع‌های قضایی به منظور ارزیابی عملکرد و گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با قضات، کارکنان و مراجعه‌کنندگان واحد‌های قضایی، صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مدت چهار ساعت از دادسرا و دادگستری شهرری به صورت سرزده بازدید کرد.
رئیس‌قوه قضائیه با بهره‌گیری از آمار از پیش تهیه شده و مقایسه‌ای عملکرد دادسرا و دادگستری شهرری، در ۲۳ شعبه دادسرای این منطقه شامل ۱۳ شعبه دادیاری، پنج شعبه بازپرسی، پنج شعبه اجرای احکام و همچنین ۱۷ شعبه دادگستری شامل هفت شعبه کیفری، هفت شعبه حقوقی و سه شعبه خانواده حضور یافت و با حضار به گفت‌و‌گو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنها قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید چهار ساعته، علاوه‌بر گفت‌و‌گو با ۴۶ نفر از مراجعه‌کنندگان و بررسی مشکلات آنها، برخی از پرونده‌های قضایی را به صورت موردی مطالعه و درخصوص آنها نکاتی را به بازپرس‌ها و قضات گوشزد کرد.
وی با بیان اینکه طولانی شدن فرآیند رسیدگی به برخی پرونده‌ها، صدور رای برای آنها را دشوار می‌کند، خواستار تلاش حداکثری قضات برای کاهش اطاله دادرسی در اینگونه پرونده‌ها شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که حین گفت‌و‌گو با تعدادی از کارکنان اداری و قضایی دادسرا و دادگستری شهرری، میزان حقوق آنها را نیز جویا می‌شد، عنوان کرد: به اینجا آمده‌ایم که از نزدیک مسائل، مشکلات و دغدغه‌های کارکنان دستگاه قضا و همین‌طور مراجعه‌کنندگان را ببینیم و برای آن چاره‌جویی کنیم.
«همسان‌‌سازی حقوق کارکنان دستگاه قضایی با دیگر ارگان‌ها و سازمانها» از جمله درخواست‌های پرتعداد کارکنان قضایی و اداری دادسرا و دادگستری شهرری از رئیس‌قوه قضائیه بود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نیز در پاسخ به این درخواست‌ها ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با کمک دولت و مجلس طرح همسان‌‌سازی حقوق کارکنان دستگاه قضا با سایر سازمان‌های کشوری به نتیجه برسد.
محسنی اژه‌ای همچنین با متصدی بخش مخابرات دادگستری شهرری که یک فرد نابینا بود و تمامی شماره تلفن‌های داخلی دادگستری و دادسرای شهرری را در حافظه خود داشت، دیدار و به صورت ویژه از خدمات وی قدردانی کرد.
گفتنی است در جریان این بازدید، یک تیم ویژه از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در دادسرا و دادگستری شهرری حضور یافت و خواسته‌ها و نامه‌های مردمی را برای بررسی و پیگیری بیشتر، جمع‌آوری کرد.