kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

خواندنی از ورزش ایران


*بیست و سومین کنگره فدراسیون هندبال آسیا برگزار شد و علیرضا پاکدل رئیس‌فدراسیون هندبال با کسب اکثریت آرا به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال آسیا برای مدت زمان چهار سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ انتخاب شد.جانگ سئوک چوی از کره‌جنوبی، محمد جولفار از امارات، امین البروانی از عمان، گلنارا تورلیخانووا از قزاقستان و سومبات کوروفان از تایلند به عنوان دیگر اعضای هیات رئیسه هندبال آسیا تا سال ۲۰۲۵ میلادی انتخاب شدند.

*طی حکمی از سوی رامین طباطبایی رئیس‌فدراسیون بسکتبال، کامران خطیبی به عنوان سرپرست روابط عمومی این فدراسیون منصوب شد.
*بعد از بازی‌های المپیک که با حضور شمشیربازان اسلحه سابر در دو بخش تیمی و انفرادی این بازی‌ها همراه بود تا به امروز آنها نه حضور در میدان جدیدی را تجربه کرده‌اند و نه اردوی تمرینی دوباره. بعد از گذشت حدود سه ماه اما قرار است فعالیت‌های شمشیربازان اسلحه سابر با اعزام به مسابقات گرند پریکس فرانسه از سر گرفته شود. البته این رقابت‌ها تنها در بخش انفرادی برگزار می‌شود و از آنجا که تاثیری روی رنکینگ تیمیِ ایران ندارد، فدراسیون تصمیم به اعزام انفرادی شمشیربازان گرفته است.در میان شمشیربازان اسلحه سابر علی پاکدامن بهترین جایگاه را در رنکینگ جهانی دارد، وی در رده ۱۵ و چهار پله بالاتر از مجتبی عابدینی است که جایگاه ۱۹ را در اختیار دارد. به همین منظور علی پاکدامن به صورت انفرادی در رقابت‌های فرانسه شرکت خواهد داشت.مسابقات شمشیربازی گرند پریکس فرانسه در اسلحه سابر ۲۱ آبان ماه برگزار می‌شود.
*پیمان فخری حکم سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲‌هانگژو را صبح امروز (شنبه ۱۵ آبان) در محل کمیته المپیک از سید رضا صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک دریافت کرد. فخری باتصویب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، در نود و چهارمین نشست این هیات به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲‌هانگژو انتخاب شد.