kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

ناکامی اینچه درگاهی در انتخابات جهانی و خبر عجیب فدراسیون ژیمناستیک ایران!

درحالی که فدراسیون ژیمناستیک ایران اعلام کرده که زهرا اینچه درگاهی توانست رای لازم برای عضویت در شورای جهانی ژیمناستیک را کسب کند اما آرای اعلام شده در سایت انتخابات فدراسیون جهانی حاکی از آن است که اینچه درگاهی در هیچ کدام از دو انتخابات رای نیاورده است.



فدراسیون ژیمناستیک ایران در خبری اعلام کرد زهرا اینچه درگاهی توانست در انتخابات فدراسیون جهانی ژیمناستیک به عنوان نفر اول شورای این فدراسیون انتخاب شود اما نتایج اعلام شده در سایت انتخابات فدراسیون جهانی ژیمناستیک متفاوت از چیزی است که فدراسیون ایران اعلام کرده است. طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی ژیمناسیک، زهرا اینچه درگاهی موفق نشد در انتخابات فدراسیون جهانی ژیمناستیک به عضویت شورای جهانی در بخش آسیایی و همچنین کمیته اجرایی فدراسیون جهانی درآید.
اینچه درگاهی برای پست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ژیمناستیک و شورای جهانی در بخش آسیایی در این دوره انتخابات فدراسیون جهانی ثبت‌نام کرده بود که طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی از انتخاب در این دو پست ناکام ماند. برای بخش کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ۱۸ نفر کاندیدا بودند که ۷ نفر از کشورهای فنلاند، روسیه، چین، سوریه، مکزیک، رومانی و آمریکا انتخاب شدند و در بخش آسیایی شورای جهانی نیز ۹ نفر کاندیدا بودند که ۵ نفر از کشورهای تایلند، ازبکستان،‌اندونزی، کویت و فیلیپین انتخاب شدند.به گزارش ایسنا، هشتادوسومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک درحالی در آنتالیای ترکیه درحال برگزاری است که زهرا اینچه درگاهی با وجود نداشتن مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش در این کنگره شرکت کرده و وزارت ورزش تایید کرده است که مجوزی در شورای برون مرزی برای این سفر صادر نشده است.
پیش از این نیز وزارت ورزش درخصوص حضور اینچه‌درگاهی در اجلاس اتحادیه ژیمناستیک آسیا مجوزی صادر نکرده بود.