kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
سرپرست دفتر نمایندگی کیهان در هرمزگان‌:

مردم و نخبگان به عنوان بازوی توانمند شهرداری در تولید دانش عمومی هستند

سرپرست دفتر نمایندگی کیهان در استان هرمزگان با شهردار بندرعباس دیدار و گفت‌وگو نمود.

 

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

وی در این دیدار گفت‌: ورود به واگذاری مشکوک 2400 هکتار از اراضی منطقه نفتی خلیج فارس درپسکرانه بندرشهید رجایی که منجر به تحقیق و تفحص مجلس شد و ورود به واگذاری 750 هکتار از اراضی چهواز پارسیان تحت عنوان پارک معدنی و... از جمله مطالبات رسانه‌ها در استان است.
پرویز سالاری با اشاره به اینکه در حکومت مردم‌سالاری دینی مردم حاکم هستند و مدیران خادم ادامه داد: در این رابطه امام‌(ره) فرمودند: «هرکجا در کارها به مشکل خوردید به مردم مراجعه کنید». بنابراین همیشه باید در زمینه رفع مشکلات از سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد همانطور که در بحث پیشگیری از کرونا این N.G.O‌ها کارهای بزرگی انجام دادند.
وی اظهار کرد‌: شهرداری یک سازمان مردم‌نهاد است که درآمد و هزینه آن برای مردم است که در این زمینه استفاده از ظرفیت مردم و نخبگان به عنوان بازوی توانمند شهردا‌ری در تولید دانش عمومی‌، دانش شهروندی و فرهنگی ‌می‌تواند در پیشبرد اهداف و توسعه شهر بسیار مثمر ثمر باشد.
پرویز سالاری با بیان اینکه طرح تفضیلی شهر بندرعباس هنوز اجرایی نشده است افزود: درحوزه فنی و شهرسازی فساد بسیار رخ می‌دهد، اگر صدور پروانه به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان واگذار شود جلوی بسیاری از لغزش‌ها و رانت‌ها گرفته خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی تورم زیادی در شهردا‌ری وجود دارد که با تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌هایی مانند شرکت عمران شهرستان‌ها که در سال 93 و بر اساس ماده123 تاسیس این شرکت به تصویب رسیده‌، می‌توان از توان نیروهای مازاد با به‌کارگیری در این شرکت به درستی استفاده کرد‌.
سالاری بیان کرد‌: برای جلوگیری از بروز رانت و فساد باید افراد و مدیران پاک‌دست در شهرداری به کار گرفته شوند زیرا شیشه را نمی‌توان با دستمال کثیف پاک کرد و انتظار شفافیت و پاکی را داشت.