kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
نماینده مجلس:

بازگشت اعتماد به بورس مقدم بر تزریق نقدینگی است

 

نماینده مردم تهران با اشاره به این که نظارت ‎مجلس و دولت بر بازار سرمایه سبب امنیت اقتصادی و ‎امنیت سرمایه‌گذاری می‌شود، تاکید کرد: به جای تزریق پول اعتماد را به بازار سرمایه تزریق کنید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، زهره الهیان نماینده مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «حل ریشه‌ای مشکلات ‎بازار سرمایه با اقداماتی نظیر حذف قیمت‌گذاری دستوری و مالیات بر عایدی سرمایه امکان‌پذیر خواهد بود. بازار سرمایه یکی از عناصر ‎اقتصاد مولد و نمادی از حضور مستقیم مردم در چرخه مدیریت اقتصاد کشور است. نظارت ‎مجلس و دولت بر بازار سرمایه سبب امنیت اقتصادی و ‎امنیت سرمایه‌گذاری است. به جای تزریق پول اعتماد را به بازار سرمایه تزریق کنید».
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور هم با بیان اینکه ادامه اصلاح و بازنگری کاربردی در ارکان بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: راه‌اندازی بورس ارزی یکی از برنامه‌های دولت خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر‌اینکه چشم‌انداز بازار بورس ایران در آینده چه خواهد بود؟ عنوان کرد: بازار سرمایه و بورس از مهمترین بازارهای اقتصادی ایران و جهان است و بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌ها در این بازار سبب افزایش و تقویت تولید محصولات صنعتی و کشاورزی می‌شود.
وی با بیان اینکه ادامه اصلاح و بازنگری کاربردی در ارکان بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: دولت برای ادامه این اصلاحات در حال برنامه‌ریزی بوده و مصمم است که این بازنگری‌ها در راستای تقویت اقتصاد کشور محقق شوند. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راه‌اندازی بورس ارزی نیز یکی از برنامه‌های دولت خواهد بود، گفت: اصلاحات اساسی دولت در بازار سرمایه شامل بورس اوراق بهادار، کالا و انرژی خواهد بود. به‌طور قطع در آینده شاهد تقویت و بهبود زیرساخت‌های بازار سرمایه در کشور خواهیم بود تا از این طریق جهش اقتصادی محقق شود.