kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
یادی از شهید مدافع حرم وحید فرهنگی والا

تولد دوباره(حدیث دشت عشق)

 

امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم وحید فرهنگی والا است. وی متولد 1370 در شهر تبریز و فارغ‌التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه آزاد بود.
این شهید 26 ساله پیش‌‌تر از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود که بعد از اتمام تحصیلات در رشته مکانیک وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
همسر شهید فرهنگی والا در مصاحبه‌ای درباره انگیزه این شهید برای اعزام به سوریه گفته بود: وقتی نامه‌ سردار سلیمانی منتشر شد که خبر نابودی داعش به‌زودی اعلام می‌شود به من می‌گفت «دوستانم رفته‌اند اگر من بمانم طاقت نمی‌آورم، من هم باید خودم را به سوریه و دفاع از حرم برسانم» سرانجام نیز جشن تولد 26 سالگی‌اش به مراسم وداع و خداحافظی با اعزام به سوریه تبدیل شد و به تولد دوباره وی منجر گردید.
او در سال 1396 برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مقابله با تروریست‌های تکفیری راهی سوریه شد و بعد از مدتی بر اثر انفجار مین در شهر ادلب سوریه به شدت مجروح شد و سپس برای مداوا به تهران منتقل شد و روز 15 آبان همان سال در آستانه اربعین حسینی به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.
مادر شهید مدافع حرم فرهنگی والا می‌گفت: «روز آخری که فرزندم قرار بود اعزام شود به پدرش گفت که این رفتن من آخرین اعزام خواهد بود و جبهه مقاومت پیروز شده و ریشه تکفیری‌ها نابود می‌شود... رفتن پسرم و شهادتش باعث شد زحمات مدافعان حرم به ثمر بنشیند و از این بابت خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم.»