kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
سازمان جهانی بهداشت خبر داد

اروپا، کانون همه‌گیری کرونا



«هانس کلوگه» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت هشدار داده این قاره بار دیگر با گسترش ویروس کرونای دلتا و توقف روند واکسیناسیون دربرخی مناطق به کانون همه‌گیری در جهان تبدیل
شده است.
بر اساس گزارش رویترز، رکوردشکنی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و این مسئله موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی موج جدید کرونا را یک نگرانی جدی و بزرگ توصیف کند.
در همین ارتباط یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشدار داد اروپا با گسترش نوع دلتا و متوقف شدن تلاش‌های واکسیناسیون در چندین منطقه، به رکوردزنی در تعداد موارد ابتلا نزدیک می‌شود.
«هانس کلوگه» مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت ضمن اعلام اینکه «اروپا در چهار هفته گذشته شاهد افزایش ۵۵ درصدی موارد جدید ابتلا بوده» افزود: «ما در نقطه حساس دیگری از بازخیزش همه‌گیری هستیم.»
«کلوگه» با بیان اینکه تنها در هفته گذشته
۱.۸ میلیون ابتلای جدید و حدود ۲۴ هزار مورد مرگ در منطقه اروپا ثبت شده، هشدار داد: «اگر در این مسیر بمانیم، ممکن است تا اول فوریه(13 بهمن) سال آینده شاهد نیم میلیون مرگ دیگر ناشی از کووید-۱۹ در اروپا و آسیای مرکزی باشیم و ۴۳ کشور در منطقه ما در مقطعی در همان دوره با فشار بالا تا شدید درخصوص (کمبود) تخت‌های بیمارستانی مواجه خواهند شد.»
این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت این را هم اضافه کرد که: «جایی که واکسیناسیون کم است مانند بسیاری از کشورهای حوزه بالتیک، اروپای مرکزی و شرقی و بالکان، نرخ پذیرش در بیمارستان هم بالاست.... ما باید تاکتیک‌های خود را تغییر دهیم و از واکنش به افزایش کرونا به سمت جلوگیری از وقوع آن در وهله اول برویم».
وضعیت آلمان خوب نیست
پیش‌تر، مقام‌های آلمان نیز درباره شیوع دوره چهارم کرونا و عقب ماندن واکسیناسیون جمعی در قیاس با کشورهای بلوک غرب در اروپا هشدار داده بودند.
در حالی که سطح رعایت محدودیت‌های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک در حمل‌ونقل عمومی بالاست، آلمان و همسایه جنوبی آن اتریش از نظر نرخ واکسیناسیون از سایر کشورهای اروپای غربی عقب‌تر هستند.
۶۶ درصد از جمعیت آلمان کاملاً واکسینه شده‌اند، در حالی که این رقم در فرانسه ۶۸، در ایتالیا ۷۱ و در اسپانیا ۸۰ درصد است.این در حالی است که یک نظرسنجی به سفارش وزارت بهداشت آلمان نشان می‌دهد که بعید است میزان واکسیناسیون در آینده نزدیک بهبود یابد.
۶۵ درصد از کسانی که تاکنون تزریق واکسن را رد کرده‌اند، گفته‌اند که «به هیچ وجه» در دو ماه آینده واکسن نمی‌زنند.
در همین زمینه‌سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که قاره اروپا تنها منطقه‌ای در سراسر جهان بوده که افزایش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را گزارش داده است.