kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

مراسم تکریم از خانواده شهید محمدشاهی برگزار شد

به منظور شناسایی هویت شهید محمدشاهی، مراسم تکریم از خانواده این شهید بزرگوار در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع قدس برگزار شد.


مراسم احراز هویت و تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی که ۳۸ سال پیش به مقام والای شهادت رسیده بود و سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده بود، دیروز (چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه)در این مجموعه فرهنگی- ارزشی با حضور سردار علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر علی‌اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلحی، رئیس روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
در این مراسم سردار فضلی و برادر شهید محمدشاهی به اظهاراتی در خصوص مقام شهدا و به ویژه شهدای گمنام پرداختند.
سردار فضلی با تاکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم، خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است. عملیات والفجر ۲ از جمله عملیاتی است که همه آحاد رزمنده‌ها در آن سهم و نقش بزرگی داشتند. عملیات والفجر ۲ که در منطقه پیرانشهر اجرا شد، همه نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش عازم این عملیات شدند، البته قبل از شروع عملیات برای آماده‌سازی به منطقه اعزام شدیم.
این فرمانده دوران ۸ سال دفاع مقدس عملیات والفجر را از جمله عملیات‌های سرنوشت‌ساز دانست و افزود: در حقیقت همه بزرگان ما و فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر در عملیات والفجر سهم و نقش بسزایی داشتند.
سردار فضلی با تاکید بر پیروزی جبهه حق علیه باطل تصریح کرد: همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شد.۲۷ مهر ۱۳۶۲ مرحله اول عملیات نیز به همین ترتیب صورت گرفت، مرحله دوم نیز با پیروزی رزمندگان اسلام سپری شد و بخشی از دره در اختیار ما قرار گرفت و در چهارم آبان سال ۱۳۶۲ هم مرحله سوم به اجرا در آمد. برادران ارتش و سپاه مصمم به ادامه عملیات بودند و در این رشته ارتفاعات، شاهد مقابله حق و باطل بودیم، در مرحله چهارم شهید همت فرماندهی عملیات را برعهده داشت.
سردار فضلی با اشاره به دستاوردهای عملیات والفجر اظهار کرد: در نتیجه عملیات والفجر و تلاش رزمندگان اسلام بخش زیادی از مناطقی که در دست دشمن بود به تصرف سپاه اسلام درآمد. در این عملیات شهید علی رضاییان از جمله رزمندگانی بود، که به درجه والای شهادت نائل شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید جمال محمدشاهی از جمله شهدایی بود که در عملیات والفجر به شهادت رسید. در واقع عملیات والفجر نبرد سختی بود، که همه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل ایستادگی کردند. عراقی‌ها با ۱۲۷ گردان وارد عمل شدند و ایران نیز با ۱۳۱ گردان وارد عملیات شد. اگر شهید محمدشاهی‌ها نبودند، در عملیات والفجر دستاوردی نداشتیم اینها رفتند که در جغرافیای امن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که صورت می‌گیرد، امروز آسوده زندگی کنیم.
سردار فضلی در پایان یادآور شد: در عملیات والفجر نه تنها خود شهدا بلکه خانواده آنها نیز حضور داشتند، کما اینکه خاندان محمدشاهی همواره در عملیات بودند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.