kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

رأی اعتماد هیئت وزیران به استانداران منتخب مرکزی و قم

در جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، استانداران منتخب استان‌های مرکزی و قم از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.

 


اعضای دولت پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان فرزاد مخلص‌الائمه و سید محمدتقی شاهچراغی را به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های مرکزی و قم تعیین کردند.
مخلص‌الائمه دارای مدرک دکتری مدیریت آینده‌پژوهی و کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی است.
وی پیش از این به عنوان معاون راهبردی و مدیر منابع سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور نفت، نیرو و ارتباطات و معاون گروه بازرسی صنعت و معدن فعالیت داشته است.
شاهچراغی متولد ۱۳۴۳ در سمنان و دانشجوی دکتری مدیریت است.
وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های مختلفی همچون آموزش و فرماندهی عملیات‌ها در استان‌های مختلف کشور را برعهده داشته و به عنوان فرمانده نمونه کشوری در سطح نیروهای مسلح کشور برگزیده شده است.
هیئت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و رفع ابهام‌های موجود درخصوص اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.
مبارزه با فساد
جزو محوری‌ترین رویکردهای
دولت سیزدهم است
رئیس‌جمهور پس از رای اعتماد دولت به استانداران قم و مرکزی گفت: موضوع مبارزه با فساد جزو محوری‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است و ضرورت دارد این رویکرد در عرصه‌های مختلف به ویژه در گزینش و انتخاب مدیران و همکاران شما به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله رئیسی افزود: در کنار لحاظ صلاحیت‌های تخصصی، قانونی و شرعی، بومی‌گزینی را نیز مورد توجه قرار دهید، به شکلی که جوانان متدین و انقلابی استان احساس کنند که میدان برای کار و تلاش آنان مهیا است.
رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: موضوع حفاظت از محیط زیست از جمله مسائل کلیدی در دولت سیزدهم است و به ویژه در استان مرکزی که استانی صنعتی است باید به این موضوع و نیز مسائل کارگری توجه شود تا بتوانیم تولید را در ضمن ایجاد ‌اشتغال رونق ببخشیم.