kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

اسماعیل هنیه: سیف‌القدس تا آزادسازی تمام فلسطین غلاف نمی‌شود


«سیف‌القدس به راه افتاد تا بر جغرافیای فلسطین از بحر تا نهر تأکید کند و این شمشیر تا آزاد‌سازی کامل فلسطین غلاف نخواهد شد.» این بخشی از اظهارات جدید رئیس‌دفتر سیاسی حماس خطاب به صهیونیست‌ها بود.
«اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس در سالروز صدور بیانیه «بالفور» بر آزاد‌سازی تمام فلسطین تأکید کرد. اعلامیه «بالفور» که توسط «آرتور بالفور» انگلیسی در سال ۱۹۱۷ صادر شد، در حقیقت اولین گام در راستای برپایی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی در نشستی مجازی گفت:»« در سالروز صدور بیانیه شوم بالفور تأکید می‌کنیم ما تمام فلسطین تاریخی با مرکزیت قدس را بازخواهیم گرداند و ملت فلسطین به سرزمینشان بازخواهند گشت.» وی تأکید کرد، نبرد سیف القدس انجام شد تا بر جغرافیای فلسطین از بحر تا نهر تأکید کند و این شمشیر تا آزاد‌سازی کامل فلسطین غلاف نخواهد شد. وی افزود:» این نبرد تأکید کرد هنگامی که قدس مورد حمله قرار بگیرد ما قدرت پاسخ داریم. این دلیلی بر شکست در محدود کردن مقاومت است زیرا مقاومت در غزه محصور نیست و موشک‌هایش به فلسطین اشغالی می‌رسد.»
هنیه ادامه داد، آزاد‌سازی فلسطین بر سه محور استوار است، محور فلسطینی، محور عربی و اسلامی و محور بین‌المللی. رهبر حماس بر مقاومت اهالی «شیخ جراح» در قدس درود فرستاد و بر ادامه حمایت ازآنها تأکید کرد. نبرد سیف‌القدس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در ماه می‌گذشته(اردیبهشت) 11 روز طول کشید و مقاومت بیش از چهار هزار موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.
از سوی دیگر، طارق عزالدین، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت که ساکنان محله الشیخ جراح پیشرو در مقابه با یهودی ‌سازی قدس و خط اول دفاع از مقدسات هستند. به گزارش العهد، عزالدین در اظهاراتی خبری موضع مردم محله الشیخ جراح در برابر دادگاه‌های رژیم صهیونیستی و مخالفتشان با هر گونه راه‌حل این دادگاه‌ها را ارج نهاده و تاکید کرد: «مردم ما در قدس خط اول دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین در برابر سیاست مصادره و یهودی‌‌سازی هستند.» این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد، تصمیم اهالی الشیخ جراح ملی و دینی و برخاسته از تعلق این ملت به سرزمین و وطن خود با وجود همه سیاست‌های فریبکارانه رژیم اشغالگر است.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته حکم مصادره قطعه زمینی در محله الشیخ جراح را برای احداث یک پارک به نفع شهرداری این رژیم صادر کرد. این زمین متعلق به چهار خانواده فلسطینی (شامل عبیدات، عوده، جارالله و منصور است) است و به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین قرار است هتل الرشید، هزینه‌های احداث پارک و جبران خسارت برای صاحبان این قطعه زمین را متحمل شود. دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اردیبهشت ماه گذشته حکم نهایی خود درخصوص چهار خانه متعلق به چهار خانواده فلسطینی در محله الشیخ جراح را صادر کرد که به موجب آن این خانواده‌ها باید خانه‌های خود را برای صهیونیست‌ها خالی می‌کردند، اما از آن زمان اهالی الشیخ جراح با تحصن و مقاومت در برابر اجرای این حکم ایستادند.