kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

کشف تونلی در تونس که به خانه سفیر فرانسه ختم می‌شود

 

رسانه‌های تونس از کشف یک تونل سری که به محل اقامت سفیر فرانسه ختم می‌شود، خبر دادند. برخی نوشته‌اند هدف، کشتن سفیر بوده است.
دستگاه‌های امنیتی تونس می‌گویند یک تونل به طول حدود
۳۰۰ متر که به محل اقامت «آندریه باران» سفیر فرانسه در منطقه ساحلی «المرسی» ختم می‌شود را، کشف کرده‌اند. کانال «التاسعة» تونس به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داده که این تونل روز سه‌شنبه کشف شده و دستگاه‌های امنیتی تونس از افشای آن خودداری کرده‌اند. بنابر گزارش وبگاه «صدی البلد»، این تونل به تازگی حفر شده و هنوز علت حفر آن مشخص نیست.
وبگاه تونسی «بزنس نیوز» نیز گزارش داده «قیس سعّید» رئیس‌جمهور تونس به همراه «نجلاء بودن» نخست‌وزیر و «توفیق شرف الدین» وزیر کشور از این تونل که در یکی از خانه‌های نزدیک به منزل سفیر فرانسه حفر شده است، بازدید کرده‌اند. برخی رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که این تونل از منزل مذکور به سمت منزل سفیر فرانسه حفر شده و هدف از آن نیز ترور سفیر فرانسه بوده است. منطقه المرسی و به ویژه خیابان منتهی به منزل سفیر فرانسه شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی است. اخیرا وزارت کشور تونس از خنثی‌‌سازی طرح حمله به نهادهای امنیتی و نظامی خبر داده بود. اخیرا هزاران تونسی در اعتراض به دخالت‌های فرانسه در امور داخلی کشورشان تظاهراتی برپا کردند.