kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳

اینستاگرام، صفحه کیهان را با 340 هزار دنبال‌کننده مسدود کرد

اینستاگرام، صفحه «روزنامه کیهان» در این شبکه اجتماعی را مسدود کرد.


صفحه «روزنامه کیهان» که توانسته بود طی سال‌های فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته و بیش از 340 هزار نفر دنبال‌کننده را به خود جذب کند؛ از صبح چهارشنبه برای کاربران این شبکه اجتماعی مسدود و دسترسی مدیران صفحه نیز به آن قطع شد. این اتفاق در حالی است که صفحه روزنامه کیهان تنها به بازنشر تصویر صفحه اول روزنامه کیهان و برخی مطالب منتشر شده در روزنامه می‌پرداخت و فعالیت برخط نداشت.
اینستاگرام پیشتر بارها برخی تصاویر صفحه کیهان که حاوی تیترها و عکس‌هایی در پوشش اخبار سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و سایر جریان‌های مقاومت بود، حذف کرده و نسبت به مسدودسازی صفحه روزنامه کیهان هشدار داده بود. سیاستی که بار دیگر نشان می‌داد ادعاهایی مانند «آزادی بیان» و «جریان آزاد اطلاعات» حتی در حد شعار هم در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی وجود ندارد. البته این سیاست مسبوق به سابقه بوده و قبل از این نیز بسیاری از رسانه‌های مستقل ایرانی که به پوشش اخبار جریان مقاومت می‌پرداختند و یا رویکردی انتقادی نسبت به آمریکا داشتند با تیغ سانسور شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مواجه شده بودند.
لازم به ذکر است از مدتی پیش نیز تارنمای روزنامه کیهان در عربستان سعودی و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه مسدود شده بود. علاقه‌مندان به روزنامه کیهان هم‌اینک می‌توانند مطالب روزنامه را از طریق صفحه پشتیبان کیهان در اینستاگرام به شناسه ir.kayhan‌@ و یا نشانی
https://www.instagram.com/ir.kayhan دنبال کنند.