kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
یک مسئول اعلام کرد

مصرف گاز در ایران 3 برابر اروپاست!

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه حدودا سه برابر اروپا گاز مصرف می‌کنیم گفت: طرحی را آماده کردیم که مطابق آن، برای مشترکانی که حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ مترمکعب به بالا گاز مصرف می‌کنند، تعرفه به صورت تصاعدی محاسبه خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا جولایی درباره موج جدید سرما اظهار کرد: اقداماتی را از قبل شروع کرده بودیم که از جمله آنها تعمیرات تجهیزات تولید و خطوط انتقال گاز است. امروز تمام تجهیزات و امکانات ما در مدار است و در تلاش هستیم شبکه را پر فشار نگه داریم. ما مجبور هستیم بخش خانگی را در اولویت داشته باشیم و صنعت را در اولویت دوم قرار بدهیم.
وی افزود: در همین روزهای ابتدایی آغاز فصل سرما نسبت به سال قبل که اواخر آبان شروع موج سرما را داشتیم، حدود
۵۰ میلیون متر مکعب افزایش مصرف تجربه کرده‌ایم و این شرایط ما را سخت‌تر خواهد کرد. ما حدودا سه برابر اروپا گاز مصرف می‌کنیم، گازی که می‌تواند ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد اما در شبکه خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جولایی درباره افزایش تعرفه برای مشترکان پرمصرف گفت: پیش از این رایزنی‌هایی را شروع کرده بودیم تا مشتریان پر مصرف و‌ کم مصرف را در یک سطح ببینیم. طرحی را آماده کردیم که امیدوار هستیم به بهبود مصرف در کشور کمک کند. این طرح پلکانی طراحی شده و تا چهار پله از افزایش تعرفه معاف است اما از حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ متر مکعب به بالا به صورت تصاعدی افزایش قیمت خواهیم داشت.