kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
با رکوردشکنی‌های پی‌در‌پی نرخ سوخت

بحران بنزین در انگلیس ادامه‌دار شد

 

انگلیس در حال حاضر با بالا بودن قیمت‌های انرژی در شرایط سختی به سر می‌برد و با رکوردشکنی قیمت‌های بنزین در ماه اکتبر، بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته است.
به گزارش بلومبرگ انگلیسی، مصرف‌کنندگان انگلیسی که در حال حاضر با بالا بودن قیمت‌های انرژی در شرایط سختی به سر می‌برند با رکوردشکنی قیمت‌های بنزین در ماه اکتبر، بیش از پیش تحت فشار قرار گرفتند.
گروه خدمات خودروی انگلستان (آراوسی) در گزارش جدید خود اعلام کرد: میانگین قیمت بنزین انگلستان در ۲۴ اکتبر از رکورد 144 و 35 صدم پنی (یک دلار و 96 سنت) هم فراتر رفت. قیمت بنزین قبلاً در آوریل ۲۰۱۲ به این سطح نزدیک شده بود. به این ترتیب رشد قیمت بنزین در ماه اکتبر به بالاترین رشد ماهانه قیمت آن از سال ۲۰۰۰ تا کنون رسیده است.
گزارش رکوردشکنی قیمت بنزین در حالی در روز چهارشنبه اعلام شد که روز دوشنبه گروه آراوسی در گزارش دیگری از رکورد زدن قیمت گازوئیل در ماه گذشته خبر داده بود. افزایش قیمت این دو سوخت بیشتر تحت تأثیر این اتفاق افتاده است که چهار سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ این کشور، قیمت‌های خرده‌فروشی سوخت را بالا برده‌اند.
«سیمون ویلیامز»؛ سخنگوی بخش سوخت آراوسی گفت: ماه اکتبر ماه وحشتناکی برای رانندگان انگلیسی بود و قیمت بنزین و گازوئیل هر دو بالا رفتند. حاشیه سودی که خرده‌فروشان از فروش سوخت دریافت می‌کنند حالا نسبت به دوره قبل از پاندمی خیلی بیشتر شده است که این باعث شده قیمت‌ها به طور مصنوعی بالا بروند.
بحران سوخت در انگلیس در ماههای آینده با بالاتر رفتن قیمت نفت، وخامت بیشتری خواهد یافت. بانک آمریکا با توجه به بحران جهانی انرژی پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت تا پایان بهار ۲۰۲۲ به ۱۲۰ دلار در هر بشکه برسد.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، این بانک پیش‌بینی کرد: بر اساس بحران جهانی انرژی انجام‌شده که قیمت نفت خام، زغال‌سنگ، گاز طبیعی و ال ان جی را به بالاترین رقم رسانده است.
بانک آمریکا درست یک ماه قبل، پیش‌بینی کرد قیمت نفت طی شش ماه آینده در صورت سردتر از حد انتظار بودن سرمای هوا در زمستان، به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد. همچنین بهبود تقاضای جهانی برای نفت طی یک‌سال و نیم آینده فراتر از عرضه آن خواهد بود که باعث کاهش ذخایر و افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.
این بانک در ماه سپتامبر به شرایط وخیم بازار انرژی در اروپا و خالی شدن ذخایر این قاره ‌اشاره کرد و هشدار داد: بی‌ثباتی قیمت ناشی از این بحران، حاکی از افزایش قیمت‌های آینده است اما حالا بانک آمریکا پیش‌بینی کرده که افزایش تقاضا برای دیزل، سوخت هواپیما و بنزین به‌همراه محدودیت‌ ظرفیت پالایشگاهی، قیمت‌ها را در سال آینده میلادی بالاتر خواهد برد.
ائتلاف اوپک پلاس امروز(پنجشنبه) در مورد سیاست تولید خود تصمیم‌گیری می‌کند اما انتظار می‌رود این گروه به طرح خود برای افزایش تدریجی تولید ادامه دهد.
سایر تاجران و بانک‌ها هم پیش‌بینی کردند که قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه برسد. بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز تخمین می‌زند تقاضا برای نفت در آستانه زمستان و همچنین در بحبوحه افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما در اوایل سال آینده میلادی، به حدود 100 میلیون بشکه در روز برسد، یعنی به سطح تقاضا قبل ‌از بحران
کرونا.