kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

اخبار ورزش جهان

 

وکیل سابق مارادونا انگشت اتهام را
به سمت خانواده او نشانه گرفت
نزدیک به یک سال پس از مرگ دیه‌گو آرماندو مارادونا و کمتر از یک هفته پس از سالروز تولد اسطوره فقید فوتبال آرژانتین، مرحله‌ای جدید از تحقیقات درباره عوامل درگذشت کاپیتان پیشین آلبی‌سلسته آغاز شده است. در این دور از تحقیقات اولین بار ماتیاس مورلا، دوست و وکیل سابق مارادونا احضار شده است تا درباره این ماجرا به قاضی دادگاه سن‌اسیدرو که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده‌دارد، توضیح دهد. او نه به عنوان متهم یا شریک جرم، بلکه به عنوان شاهد و به درخواست وکلای دختران مارادونای فقید، دالما و جیانیا به دادگاه فراخوانده شده است اگرچه دختران مارادونا با ماتیاس مورلا اختلافاتی دارند و در ماجرای فوت پدرشان از او کینه به دل گرفته‌اند. ظاهراً اما عکس این موضوع هم صدق می‌‌کند و ماتیاس مورلا معتقد است که اهمال دختران مارادونا در مرگ پدرشان تأثیرگذار بوده است. در واقع در جلسه سه ساعته‌ای که مورلا توضیحات خود را در دادگاه ارائه کرد، او مدعی شد که بی‌تفاوت دختران مارادونا در انجام مراقبت حداکثری از پدرشان در مرگ «پسر طلایی» فوتبال آرژانتین تأثیر داشته است.
مدیران بارسلونا برای عقد قرارداد با ژاوی وارد قطر شدند
نمایندگان باشگاه بارسلونا صبح دیروز وارد قطر شدند تا مذاکرات خود را با باشگاه السد برای به خدمت گرفتن سرمربی این تیم ژاوی هرناندس آغاز کنند. بارسلونا هفته گذشته رونالد کومان را اخراج کرد و از آن زمان هدایت تیم به صورت موقف به سرمربی تیم دوم باشگاه سرخی بارخوان سپرده شده است. گزینه قطعی مدنظر باشگاه برای جانشینی کومان، ژاوی است که فعلاً با السد قرارداد دارد و گفته می‌شود غرامت فسخ این قرارداد یک میلیون یورو است. بسته به روند پیشرفت مذاکرات میان دو باشگاه بارسلونا و السد، انتظار می‌رود که تا روز جمعه ژاوی هرناندس به عنوان سرمربی جدید کاتالان‌ها معرفی شود.
اعلام زمان قرعه‌کشی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
با مشخص شدن چهره 16 تیم حاضر در رقابت‌های جام ملت‌های زیر 23 سال 2022 آسیا به میزبانی ازبکستان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) زمان تقریبی برگزاری قرعه‌کشی این رقابت‌ها را مشخص کرد.کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد که در ماه فوریه 2022 (اواسط بهمن تا اوایل اسفند) قرعه‌کشی این مسابقات را انجام دهد. با این حال جزئیات قرعه‌کشی این رقابت‌ها از جمله سیدبندی تیم‌ها، زمان دقیق قرعه‌کشی، نحوه قرار گیری تیم‌ها در گروه‌ها و... به زودی اعلام خواهد شد.تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان با هدایت مهدی مهدوی‌کیا موفق شد با سه پیروزی مقابل نپال، لبنان و تاجیکستان به این رقابت‌ها راه پیدا کند. ازبکستان به‌عنوان میزبان و تیم‌های قطر، ایران، عراق، کویت، امارات، اردن، استرالیا، کره جنوبی، ویتنام، مالزی، ژاپن، تایلند، عربستان، ترکمنستان و تاجیکستان 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها هستند.
حذف سوارکاری از رشته پنج‌گانه مدرن به خاطر یک «مشت»
بیش از ۱۰۰ سال، پنج‌گانه مدرن یکی از بازی‌های المپیک بود و رقابت‌های پنج‌گانه عمدتاً بدون هیچ حادثه‌ای در جریان بود اما در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو این رشته خبرساز شد. کیم رایسنر مربی آلمانی پیش از رقابت‌های زنان در ماه آگوست به اسبش مشت زد که واکنش‌های زیادی داشت.اکنون کمتر از سه ماه بعد، اتحادیه بین‌المللی پنج‌گانه مدرن (UIPM) تصمیم گرفته است که تغییری در مسابقات پنج‌گانه ایجاد کند. طبق گزارشی از گاردین، سوارکاری از ورزش پنج‌گانه مدرن خارج شده و دوچرخه‌سواری جای آن را خواهد گرفت.این یک تغییر بزرگ برای رویدادی است که ریشه آن به یونان باستان بازمی‌گردد. پنج‌گانه باستانی شامل دویدن، پرش، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی بود. نسخه مدرن، شامل تیراندازی با تپانچه، شمشیربازی، شنا، سوارکاری و دویدن بود که اولین بار در بازی‌های استکهلم ۱۹۱۲ حضور داشت. در بازی‌های توکیو، نماینده آلمان رفتار خشونت‌آمیزی با اسب داشت که انجمن حمایت از حیوانات به شدت آن را محکوم کرد و به این ترتیب این رشته از بازی‌های پنج‌گانه مدرن حذف شد.