kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
پنج‌شنبه در مقابل لانه جاسوسی

مراسم ۱۳ آبان با سخنرانی فرمانده سپاه برگزار می‌شود

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی با بیان اینکه امسال مراسم ۱۳ آبان با حضور مردم برگزار می‌شود، از اعلام آمادگی پلیس برای برگزاری باشکوه راهپیمایی دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم در روز پنجشنبه خبر داد.

سرهنگ «عین‌الله جهانی» گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم پلیس برای برگزاری راهپیمایی باشکوه دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان، این مراسم نیز مانند هر سال از یک انسجام و هماهنگی خاصی برخوردار خواهد بود.
وی با ‌اشاره به فرا رسیدن روز ۱۳ آبان و برگزاری راهپیمایی در این روز اظهار داشت: در صورت برگزاری هرگونه مراسم و راهپیمایی در این روز دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در مقابل لانه جاسوسی حاضر خواهند شد؛ که در این ارتباط پیش‌بینی محدودیت‌های ترافیکی در این زمینه اتخاذ شده است.
فرمانده سپاه در مراسم ۱۳ آبان سخنرانی می‌کند
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز از برگزاری مراسم ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه خبر داد.
حجت‌الاسلام مجتبی‌اشجری در نشست خبری مراسم یوم‌الله
۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: مراسم ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه پیش‌رو (۱۳ آبان) با سخنرانی سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
وی افزود: «ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا»، شعار امسال
۱۳ آبان است. اشجری به اجرای چهار هزار برنامه در سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی‌ اشاره کرد و گفت: امسال مراسم با توجه به واکسیناسیون عمومی که توسط دولت سیزدهم انجام شده، برگزار خواهد شد و با فروکش کردن این بیماری برنامه‌ها و مراسم از سال آینده همچون قبل از دوره کرونا برگزار شود.
به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال ۱۳۵۷ (روز دانش‌آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند و به نام تسخیر لانه جاسوسی معروف شد که یک رسوایی بزرگ برای هیئت حاکمه آمریکا شمرده شد. زیرا از اسرار جاسوسی‌ها و دخالت‌های بی‌شمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده
بر می‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگ‌تر از
انقلاب اول نامیدند.
۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.