kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
نیویورک تایمز خبر داد

پلیس آمریکا در 5 سال گذشته 400 راننده و مسافر بی‌گناه را کشته است!

روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار گزارشی از وحشیگری پلیس آمریکا نوشته نیروهای پلیس آمریکا طی 5 سال گذشته فقط، 400 راننده و مسافر کاملا بی‌گناه را کشته‌اند که غالبا سیاه پوست هم بوده‌اند!



سرویس خارجی-

وحشیگری و نژادپرستیِ حاکم بر ساختار حاکم بر آمریکا به ویژه نیروی پلیس این کشور، داستانی تلخ و طولانی است و سیاهان مدت‌های مدیدی است که قربانیان اصلی این وحشیگری هستند. مطالعاتی که در خود آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که سیاه پوستان آمریکایی همچنان بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال اینکه به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور است.  به نوشته «گاردین» در مجموع، «سیستم ملی آمار» آمریکا تقریباً ۶۰ درصد از تمام برخوردهای مرگبار پلیس با سیاه‌پوستان را «نادرست» طبقه‌بندی کرده است!
«نیویورک تایمز» نیز در گزارش جدید خود از وحشیگری پلیس این کشور نوشته و گفته طی 5 سال گذشته پلیس بیش از ۴۰۰ شهروند این کشور را که نه سلاح گرم نه سرد در اختیار داشته‌اند و نه مظنون به انجام جرائم خشونت‌آمیز بوده‌اند هنگام ایست و بازرسی‌های راهنمایی و رانندگی کشته‌ است! این روزنامه خاطرنشان کرده، با وجود این تنها پنج نفر از این افسران پلیس به دلیل ارتکاب قتل‌ محکوم شده‌اند. در بسیاری از موارد توقف خودروها به دلیل تخلفات بسیار متداول مانند رد کردن چراغ قرمز صورت گرفته‌اند.
یافته دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز این است که میزان چنین قتل‌هایی برای رانندگان سیاه‌پوست با توجه به جمعیت آنها در جامعه بیشتر بوده است. علاوه‌بر این، تخلفاتی که رانندگان سیاه‌پوست بابت آنها متوقف شده‌اند جزئی‌تر و کم‌اهمیت‌تر بوده است. به گزارش فارس این روزنامه آمریکایی به توجیه‌های مشابه افسران آمریکایی برای ارتکاب قتل اشاره کرده و نوشته است: «در تک تک این پرونده‌ها، افسرها گفته‌اند که به دلیل ترس از جانشان این کار را انجام داده‌اند. ضمن آنکه دادستان‌ها هم در آن پرونده‌ها قتل راننده‌های غیرمسلح را از لحاظ حقوقی توجیه‌پذیر دانسته‌اند».ماه گذشته هم مجله «لنست» گزارش داده بود بیش از نیمی از قتل‌هایی که به دست پلیس آمریکا انجام می‌شود گزارش نمی‌شود. 
بحران نبود خلبان
خبر دیگر از آمریکا اینکه لغو بیش از ۲ هزار پرواز یک شرکت معروف هواپیمایی در آمریکا برای چهارمین روز متوالی باعث سرگردانی هزاران مسافر شده است. به گزارش فارس، شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز» روز دوشنبه بیش از ۳۵۰ پرواز را لغو کرد تا چهارمین روز اخلال در پرواز به دلیل کمبود نیروی کار را تجربه کند.پایگاه «فلایت‌اور» که فعالیت شرکت‌های هواپیمایی را رصد می‌کند گزارش داده «امریکن ایرلاینز» روز یکشنبه هم بیش از یک سوم برنامه‌های پروازی خود که بالغ بر هزار پرواز را شامل می‌شد لغو کرده بود.خبرگزاری آسوشیتدپرس یکشنبه گزارش داده بود لغو نزدیک به دو سوم از موارد پروازهای انجام‌نشده در روز یکشنبه به دلیل عدم حضور مهمانداران بوده است. یک سوم باقی لغو‌ها به دلیل کمبود خلبان بوده است.شرکت «امریکن‌ایرلاینز» در زمان اوج گرفتن شیوع کرونا همانند بسیاری از دیگر شرکت‌های هواپیمایی از کارکنانش خواسته بود کارشان را ترک کرده و از مزایای بیکاری به دلیل کرونا استفاده کنند. اما در سال جاری میلادی، شرکت‌های خدمات هوایی کارشان را سریعتر از حدانتظار آغاز کردند و به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی با کمبود نیروی کار مواجه شدند.