kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

سود کم و حقوق نجومی
امیر کافی: «‏با وجود شرکت‌‌های نفتی با درآمد بسیار زیاد اما ترازنامه کلی شرکت‌‌های دولتی سودده نیستند! آمارها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۹ فقط ۵۹ شرکت سودده بوده و ۳۲۳ شرکت دولتی زیان‌ده هستند. با این حال حقوق‌‌های ۶۰ میلیون تومانی در شرکت‌‌های دولتی زیان‌ده گزارش می‌شود».
تجربه موفق برای الگوبرداری
سعیده موسوی: «کی میدونه آلمان چطوری آلمان شد؟ بخش عمده قدرت اقتصادی آلمان نتیجه عملکرد صنایع کوچک و متوسطه بطوری‌که وزارت اقتصاد و دارایی آلمان صنایع کوچک و متوسط را موتور اقتصاد این کشور می‌دانند! تجربه موفق کسب و کارهای کوچک میتونه الگویی برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران باشد!»
ما می‌توانیم
مصطفی عاشوری: «به‌همت جَوونای ایرانی تونستیم دستگاه استراتژیک و‌های‌تک «سنگ زنی» که در صنایع نظامی کاربرد داره و تکنولوژیِ آن در انحصار آمریکا، آلمان، هند و کره هست رو تمام فرایندِ طراحی و تولیدش رو در داخل انجام بدیم و به‌کوریِ چشم دشمنان تحریم‌کننده قرار است به کشورهای همسایه هم صادر کنیم».
ظاهر همه چیز نیست
بهروز رضایی: «عزیزانی که تمام سعی و تلاشتونو می‌کنید تا فقط ‌اندام و صورتی زیبا داشته باشید،به این فکر کردید که بعد از ۶۰ سالگی قراره چجوری اطرافیان رو جذب کنید؟ بترسید از دوران پیری چون اگه هنر و سواد خاصی نداشته باشید، قطعا دورتون خلوت میشه و سرنوشتی جز افسردگی و مرگ تدریجی نخواهید داشت».
یک پیشنهاد به دستگاه دیپلماسی
دانش‌طلب: «چین می‌خواهد تایوان را پس بگیرد و جا دارد ایران هم در معامله‌ای دیپلماتیک از این اقدام حمایت کند، تکه‌های زیادی از کشورمان جدا شده و پس از الحاق کریمه به روسیه بازگشت. تایوان هم می‌تواند به موضع ایران درباره مرزهای تاریخی‌اش کمک کند، بی‌اعتبار کردنِ تجزیه‌های سرزمینی به سود ما است».
فرصت بدیم
انصاری: «‏رئیسی به دنبال کسب محبوبیت با اقدامات مقطعیِ زود بازده و تزریق مسکن به اقتصاد کشور نیست؛ زدودن طاغوتِ اقتصاد لیبرالی، و جایگزینی‌اش با یک سیستم کارآمدِ پیشرو، خود نیازمند انقلابی در بطن انقلاب اسلامی است؛ باید به ‎رئیسی برای ریل‌گذاری یک اقتصاد سالمِ مردم‌پایه فرصت بیشتری داد.»