kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه اجتماعی

 

اطلاعیه وزارت بهداشت
در مورد تجویز دُز سوم واکسن کرونا
وبدا- مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:
« 1-افراد بالای 60 سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده(سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده‌اند، بایستی نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول(غیرفعال شده) به فاصله چهار ماه از نوبت دوم دریافت نمایند. 2-در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دُز چهارم واکسن به ویژه واکسن‌های مصرف شده در کشور، موجود نیست لذا دریافت دُز چهارم توصیه نمی‌شود.»
افزایش شهرهای قرمز کرونایی
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:
«تا کنون ۵۳ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۸۳۷ نفر دُز اول، ۳۶ میلیون و ۵۴ هزار
و ۸۹۳ نفر دُز دوم و ۹۷ هزار و ۴۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون
و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته، یک‌میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. از 10 تا ۱۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند.در طول این مدت، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.» گفتنی است، در آخرین رنگبندی کرونایی تعداد شهرهای قرمز کرونایی از 22 به 29 افزایش پیدا کرد. همچنین ۱۱۲ شهرستان نارنجی‌،۲۲۱ شهرستان زرد و۸۶ شهرستان آبی هستند.
مرگ روزانه ۵/۴۶ نفر
در حوادث رانندگی 6 ماه نخست امسال
سازمان پزشکی قانونی کشور- بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در 6 ماه نخست سال جاری به طور میانگین روزانه ۴۶.۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.مطابق این گزارش در نیمه نخست سال جاری هشت هزار
و ۶۴۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و ۸۸۹ نفر بود، ۹.۶ درصد بیشتر شده است.
بارش باران و کاهش دمای نیمه شمالی کشور تا ۱۲ درجه
ایسنا رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران دربرخی از استان‌ها و کاهش دمای نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد از پنج شنبه تا شنبه خبر داد.
هنوز ۲۳ درصد مردم
واکسن کرونا نزده‌اند
ایسنا- عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد مردم هنوز واکسن کرونا نزدند، گفت: این افراد سبب ضعف برنامه می‌شوند؛ چراکه مبتلا می‌شوند و سایرین را هم مبتلا می‌کنند. دکتر پیام طبرسی افزود: در عموم شهرها و استان‌های کشور روند کرونا از نظر بستری و ثبت موارد، کاهشی است. اینکه بگوییم پیک ششم دقیقا چه زمانی آغاز می‌شود، قابل پیش‌بینی نیست؛ ولی چون ریتم بیماری سینوسی است حتما یک افزایش خواهیم داشت و مهم است که این افزایش، تبدیل به پیک و بحران‌های پیشین نشود و با وضعیت واکسیناسیون امیدواریم چنین نشود.
مکمل‌های مورد تأیید طب ایرانی
در موارد سرپایی کرونا می‌تواند استفاده شود
وبدا- معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در بخش سرپایی کرونا در حال حاضر درمان خاصی نداریم و درمان کرونا بر مبنای ظهور علائم بالینی است اما می‌توانیم از مکمل‌هایی مانند استفاده از عناب، زعفران، سیر و شیرین‌بیان که در طب ایرانی بر روی آن توسط اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کار شده، استفاده کنیم.