kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
نیجریه

۱۰۰ مفقود در اثر فروریختن یک ساختمان ۲۱ طبقه

فرو ریختن یک مجتمع مدرن مسکونی در حال تکمیل در یک منطقه اعیان‌نشین لاگوس، کلان‌شهر اقتصادی در نیجریه، تا کنون باعث مرگ شش نفر شده است.

به گزارش دویچه وله، این ساختمان مدرن ۲۱ طبقه در منطقه اقتصادی آیکوی در شهر لاگوس قرار داشت و دوشنبه‌شب به وقت محلی اسکلت آن به علت نامعلومی فرو ریخت. امدادگران  توانسته‌اند هفت نفر را از زیر آوار نجات دهند. احتمال می‌رود که حدود ۱۰۰ نفر دیگر همچنان زیر آوار باشند. اغلب این افراد کارگرانی هستند که در این ساختمان در حال تکمیل کار می‌کردند.
یکی از این کارگران به خبرگزاری فرانسه گفت: وقتی روی آوارها بالا می‌رفته 6 جنازه را با چشم خود دیده که یکی از آنها همکار او بوده‌ است.
بسیاری از ساکنان محل خشمگین در محل حادثه جمع شدند. بسیاری هم با‌گریه و زاری سرعت پایین کمک‌رسانی و امداد را به باد انتقاد گرفتند. تعداد زیادی سرباز به محل اعزام شده‌اند تا کسانی را که برای تماشا به آنجا رفته‌اند، متفرق کنند.
رئیس‌جمهور نیجریه فرمان بیشتر شدن نیروهای کمکی را صادر کرده و خواسته تمام بیمارستان‌ها برای درمان مجروحان و آسیب‌دیدگان آماده ‌باشند. هنوز معلوم نیست چرا اسکلت این ساختمان بلندمرتبه فرو ریخته است. رئیس‌پلیس لاگوس گفته که برای گمانه‌زنی درباره علت این حادثه هنوز زود است. فروریختن ساختمان در نیجریه پدیده کم‌سابقه‌ای نیست. ساختمان‌ها اغلب با مواد و ابزار غیر استاندارد ساخته می‌شوند و برخی از مقررات ساختمان‌سازی نیز رعایت نمی‌‌شوند. در سال ۲۰۱۴ ساختمان مهمانخانه یک کلیسا در لاگوس فروریخت و در پی آن بیش از صد نفر کشته شدند.